Η αύξηση αυτή έρχεται σε αντίθεση με τη σταθερή τάση μείωσης την τελευταία εικοσαετία, την υποχώρηση των θανάτων κατά συνολικά 45% από το 2005 ως το 2020, αν και ο αριθμός παραμένει «μεγάλος», σημειώνεται στην έκθεση.
Εξάλλου, «αν συγκρίνουμε το 2020 με το 2019, ο αριθμός των πρόωρων θανάτων που μπορούσαν να αποδοθούν στην ατμοσφαιρική ρύπανση αυξήθηκε λόγω των (μικροσωματιδίων) PM2,5 αλλά μειώθηκε λόγω του NO2 (σ.σ. του διοξειδίου του αζώτου) και του O3 (του όζοντος)», εξηγεί ο ΕΟΠ στην έκθεσή του.
Ως προς το διοξείδιο του αζώτου, αέριο που παράγεται κυρίως από τα οχήματα και τους ηλεκτροπαραγωγικούς σταθμούς που καίνε ορυκτά καύσιμα, καταγράφηκαν 49.000 πρόωροι θάνατοι (–22% σε έναν χρόνο), κάτι που εν μέρει εξηγείται από τη μείωση της κίνησης στους δρόμους κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
Ο ΕΟΠ, που έχει την έδρα του στην Κοπεγχάγη, δεν προσθέτει αυτούς τους απολογισμούς, για να αποφεύγει διπλές καταμετρήσεις, όπως λέει.
Με βάση την ετήσια έκθεσή του, η ΕΕ βρίσκεται στον σωστό δρόμο για να επιτύχει τον στόχο να μειώσει κατά 50% και πλέον τους πρόωρους θανάτους το 2030 σε σύγκριση με το 2005.
Τα χρόνια του 1990, τα μικροσωματίδια προκαλούσαν σχεδόν ένα εκατομμύριο πρόωρους θανάτους τον χρόνο στις 27 χώρες μέλη της ΕΕ. Το 2005, εκτιμάται πως πέθαναν 431.000 άνθρωποι.
Η ατμοσφαιρική ρύπανση συνεχίζεται να χαρακτηρίζεται η κυριότερη περιβαλλοντική απειλή για την υγεία των Ευρωπαίων.
Δείτε επίσης: Μελέτη: Η επίδραση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στην εμφάνιση καρκίνου του πνεύμονα σε μη καπνιστές
Πηγή: Dnews