Το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ εκτιμά πως η αγορά εργασίας χρειάζεται άλλα 136 χρόνια για να καλύψει το χάσμα μεταξύ των δύο φύλων παγκοσμίως - μια ανισορροπία που φαίνεται να είναι ακόμη πιο έντονη στους τεχνικούς τομείς, όπως η μηχανική ή η τεχνολογία, οι οποίοι παραμένουν σε μεγάλο βαθμό ανδροκρατούμενοι.
Αυτή είναι μια πραγματικότητα την οποία θέλει να αντιστρέψει η EDP και προς αυτή την κατεύθυνση παρουσιάζει το #REBELSFORCHANGE, μια παγκόσμια καμπάνια με στόχο την ευαισθητοποίηση του κοινού και την προώθηση της συμμετοχής περισσότερων γυναικών σε καριέρες στις επιστήμες, την τεχνολογία, τη μηχανική και τα μαθηματικά (STEM - Science, Technology, Engineering and Mathematics). Η πρωτοβουλία της EDP κινείται παράλληλα με τη φιλοδοξία της ίδιας της εταιρείας, η οποία στοχεύει στην αύξηση του ποσοστού γυναικών σε τουλάχιστον 30% έως το 2025.
«Επιθυμούμε να προωθήσουμε τη συμμετοχή των γυναικών στην EDP, ειδικά σε τεχνικές θέσεις, και με αυτόν τον τρόπο να συμβάλουμε στην αφύπνιση του ενδιαφέροντος των νέων γυναικών για αυτούς τους τομείς. Είναι μια ευθύνη που έχουμε απέναντι στην κοινωνία και μια δέσμευση που έχουμε αναλάβει σαν εταιρεία,» εξηγεί ο MiguelStilwelld'Andrade, Διευθύνων Σύμβουλος της EDP και της EDPRenewables. «Καμπάνιες όπως αυτή είναι θεμελιώδους σημασίας για την άρση των εμποδίων που αντιμετωπίζουν οι γυναίκες κατά την πρόσβαση σε καριέρες στην επιστήμη, την τεχνολογία, τη μηχανική και τα μαθηματικά και να κάνουν τον κόσμο ένα καλύτερο και ισότιμο μέρος για όλους,» καταλήγει.
Με σύμβολό της ένα λευκό κράνος, η καμπάνια #REBELSFORCHANGE θέλει να επιστήσει την προσοχή στο ζήτημα της κατάταξης επαγγελμάτων και των έμφυλων στερεοτύπων, τα οποία εξακολουθούν να οδηγούν στη διάκριση πολλών εργασιών ως τυπικές για τους άνδρες ή τις γυναίκες. Αυτό καταδείχθηκε και σε ένα πείραμα με παιδιά ηλικίας 4 έως 12 ετών, όπου σε έναν ουδέτερο χώρο, τοποθετήθηκαν μπροστά σε δύο κούκλες, που συμβόλιζαν έναν άνδρα και μια γυναίκα και ζητήθηκε από τα παιδιά να αντιστοιχίσουν στην καθεμία διαφορετικές στολές και εργαλεία εργασίας, όπως ένα μικροσκόπιο, μια μπάλα ποδοσφαίρου ή ένα πιστολάκι μαλλιών. Στην περίπτωση του λευκού κράνους, για παράδειγμα, τα περισσότερα παιδιά το τοποθέτησαν στην ανδρική κούκλα, αναδεικνύοντας έτσι το στίγμα ενός επαγγελματικού τομέα, όπου οι γυναίκες εξακολουθούν να αποτελούν μειοψηφία.
Το πείραμα αυτό, που καταγράφεται στο βίντεο της καμπάνιας, είναι μόνο μία από τις πρωτοβουλίες του #REBELSFORCHANGE. Κατά τους επόμενους τρεις μήνες, η εκστρατεία θα υλοποιήσει διάφορες παρεμβάσεις στα κοινωνικά δίκτυα του ομίλου EDP, συμπεριλαμβανομένων, μεταξύ άλλων, τις προσωπικές ιστορίες γυναικών εργαζομένων σε τεχνικές καριέρες.
Στόχος είναι να ξεκινήσει ένας διάλογος και το θέμα να γίνει ευρύτερα γνωστό, ιδίως στους νέους που φιλοδοξούν να ακολουθήσουν μια καριέρα στον τομέα STEM, με την παράλληλη αύξηση των δράσεων σε σχολεία, αναδεικνύοντας τις επαγγελματικές ευκαιρίες που υπάρχουν στον τομέα των επιστημών, της τεχνολογίας, της μηχανικής ή των μαθηματικών, συμπεριλαμβανομένων και αυτών στην EDP. Μάλιστα, οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να υποβάλουν αίτηση για ορισμένους από αυτούς τους τομείς μέσω του www.edp.com/rebelsforchange, μια σελίδας που έχει δημιουργηθεί από την EDP ειδικά για αυτή την καμπάνια.
Με την εν λόγω πρωτοβουλία, η EDP συνεχίζει να ενισχύει τη δέσμευσή της για την αναγνώριση της αξίας των γυναικών στην αγορά εργασίας, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που απασχολούνται στον τομέα STEM. Επιπλέον, η εταιρεία δεσμεύεται για μια εταιρική κουλτούρα διαφορετικότητας και συμπερίληψης, η οποία έχει αναγνωριστεί διεθνώς - με παράδειγμα την ένταξη της EDP για δεύτερη συνεχή χρονιά στον αναγνωρισμένο δείκτη ισότητας των φύλων του Bloomberg.