Παρότι οι θάνατοι από τροχαία δυστυχήματα μειώθηκαν περισσότερο το 2024 σε σύγκριση με το 2023, ο ρυθμός βελτίωσης εξακολουθεί να είναι υπερβολικά αργός. Στην πράξη, τα περισσότερα κράτη μέλη απέχουν πολύ από την επίτευξη του στόχου της ΕΕ για μείωση κατά το ήμισυ των θανάτων από τροχαία ατυχήματα έως το 2030.
Η πρόοδος ποικίλλει σημαντικά μεταξύ των κρατών μελών. Ορισμένες χώρες έχουν σημειώσει σημαντική πρόοδο, ενώ άλλες δυσκολεύονται να μειώσουν τους θανάτους. Η κατάταξη των ποσοστών θνησιμότητας των χωρών παραμένει σε γενικές γραμμές αμετάβλητη: η Σουηδία και η Δανία συνεχίζουν να έχουν τους ασφαλέστερους δρόμους, με 20 και 24 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκων αντίστοιχα, ενώ η Βουλγαρία και η Ρουμανία έχουν τα υψηλότερα ποσοστά, με 77 και 74 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκων αντίστοιχα το 2024.
Η Κομισιόν καταβάλλει προσπάθειες για την υλοποίηση του «οράματος μηδενικών απωλειών», δηλαδή την εξάλειψη των θανάτων και των σοβαρών τραυματισμών στους δρόμους έως το 2050.
Η Επιτροπή έχει κεντρικό ρόλο στη δράση σε επίπεδο ΕΕ, ωστόσο η επίτευξη αυτού του στόχου απαιτεί συντονισμένη δράση και σε εθνικό και τοπικό επίπεδο.