The Future of Aesthetics” είναι η παγκόσμια έρευνα που πραγματοποίησε η AllerganAesthetics, μία εταιρεία της AbbVie, αποκαλύπτοντας τις νέες τάσεις στη σύγχρονη αισθητική ιατρική, για την επόμενη πενταετία. Μέσω των ευρημάτων της έρευνας, η AllerganAestheticsπροετοιμάζει τους επαγγελματίες υγείας ώστε να εκπληρώσουν τις προσδοκίες και τις πιο επίκαιρες ανάγκες των θεραπευομένων, έγκαιρα, καθώς και να τους εκπαιδεύσουν και να επικοινωνήσουν μαζί τους πιο αποτελεσματικά. Παράλληλα, η AllerganAesthetics προετοιμάζει τη βιομηχανία για τις επερχόμενες εξελίξεις στην αισθητική ιατρική.
Η έκθεση βασίζεται σε ενδελεχή έρευνα και ανάλυση παγκόσμιων δεδομένων από μέσα κοινωνικής δικτύωσης, έρευνες αγοράς, ακαδημαϊκές μελέτες, αποκλειστικές συνεντεύξεις με 15 κορυφαίους επαγγελματίες αισθητικής ιατρικής1†, από 13 χώρες1‡καθώς και αποκλειστική έρευνα της AllerganAesthetics στις συμπεριφορές χιλιάδων θεραπευομένων1, σε όλον τον κόσμο.
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ομορφιάς, 9 Σεπτεμβρίου 2022, η AllerganAesthetics παρουσιάζει και στην Ελλάδα, στα digital κανάλια τηςAllerganAestheticsGreece, JuvédermGreece,CoolSculptingGreece, τα τέσσερα κύρια πεδία, τα οποία όπως προκύπτει από την έρευνα επηρεάζουν τη συμπεριφορά και τις προτιμήσεις των υποψηφίων θεραπευομένων για τις αισθητικές θεραπείες.
Ενδυνάμωση της ομορφιάς, Ευκολία πρόσβασης σε αισθητικές θεραπείες, Απενοχοποίηση των αισθητικών θεραπειών και επιθυμία για Επιστροφή στη Φύση1. Αυτά τα πεδία διαμορφώνουν και τις10 νέες τάσεις που καθορίζουν την αισθητική ιατρική του μέλλοντος και αποτελούν το κλειδί για την ανάπτυξη νέων ευκαιριών στον κλάδο αυτό:
1. Διακριτή Οντότητα: Ανεξαρτήτως εθνικότητας, όλο και περισσότεροι άνθρωποι αναζητούν, πλέον, αισθητικές θεραπείες. Είναι θεμελιώδες να ταυτιστούν και να εκπροσωπούνται στις κλινικές δοκιμές και στις θεραπείες που προσφέρουν οι εξειδικευμένοι ιατροί, στα ιατρεία τους.
2.ΣύγχρονηΑρρενωπότητα: Τα στερεότυπα γύρω από τα φύλα και την ομορφιά ‘απελευθερώνονται’, και οι παραδοσιακές αντιλήψεις περί ανδρισμού είναι υπό αναθεώρηση. Ο σύγχρονος άνδρας, ανεξαρτήτως ηλικίας ή
κοινωνικής θέσης, νιώθει οικεία με τη φροντίδα του σώματος και την εμφάνισή του. Επιπλέον, οι άνδρες, για τα επόμενα χρόνια αποτελούν μία αναπτυσσόμενη αγορά για τις αισθητικές θεραπείες.
3. Συμπεριληπτική Ομορφιά: Η ομορφιά απορρίπτει το χάσμα των φύλων και απευθύνεται με μια φωνή σε όλες και όλους. Η υιοθέτηση μίας προσέγγισης πέρα από το φύλο δεν αποσκοπεί στην κατάργησή τους, αλλά υμνεί όλους τους πιθανούς συνδυασμούς και τις εκφάνσεις τους, δημιουργώντας ζωτικό χώρο για όλες και όλους.
4. Εφήμερη Έκφραση: Η ομορφιά δεν έχει, πλέον, αυστηρά όρια. Η δημιουργικότητα έρχεται στο προσκήνιο και χάρη σε αυτό αυξάνεται η ζήτηση για ελάχιστα επεμβατικές ή εφήμερες θεραπείες.
5. Καθηλωτική Εμπειρία: Οι ιατροί για να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις ενός πιο ενημερωμένου και εκλεπτυσμένου κοινού, αναπτύσσουν ολιστικές υπηρεσίες και αναβαθμισμένο περιβάλλον στα ιατρεία τους ώστε να προσφέρουν μοναδικές και υψηλής ποιότητας εμπειρίες στους θεραπευομένους.
6. Σώμα – Νέο πεδίο καινοτομίας: Ενώ οι αισθητικές θεραπείες προσώπου κυριαρχούν τα τελευταία χρόνια, οι ιατροί, παγκοσμίως, αναδεικνύουν το σώμα ως το νέο πεδίο ανάπτυξης και καινοτομίας, ανοίγοντας, σταδιακά, μια τεράστια αγορά.
7. Αισθητική-Ηθική: Η αισθητική ιατρική διέπεται από κανόνες που αποσκοπούν σε ασφαλείς θεραπείες. Οι επαγγελματίες υγείας είναι αυτοί που πρέπει να θέτουν υψηλά πρότυπα για τις θεραπείες, αναβαθμίζοντας τον ίδιο τον κλάδο της αισθητικής ιατρικής. Απ’ την πλευρά της η βιομηχανία οφείλει να διασφαλίσει ότι οι θεραπευόμενοι λαμβάνουν εκπαίδευση και κατάρτιση υψηλής ποιότητας, παρέχοντας αξιόπιστες πληροφορίες σε αυτούς, ώστε να μπορούν να επιλέγουν πιο ασφαλείς και τεκμηριωμένες θεραπείες.
8. Ψηφιακός Φακός: Η διαστρεβλωμένη αντίληψη της εικόνας μας, μέσα από την οθόνη προϋπήρχε της πανδημίας τηςCOVID-19. Με την αύξηση της τηλεργασίας και της διαδικτυακής κοινωνικοποίησης,η ψηφιακή μας εικόνα αναδείχθηκε περαιτέρω. Σε συνδυασμό με τη συστηματική χρήση φίλτρων για τη βελτίωση των φωτογραφιών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, η ψηφιακή επικοινωνία αλλάζει την αντίληψη των ανθρώπων για τον εαυτό τους και αλληλεπιδρά καταλυτικά με την αισθητική ιατρική.
9. Ομορφιά Metaverse: Οι μελλοντικές γενιές θα αποτελούνται από εικονικούς πολίτες οι οποίοι θα περιηγούνται απρόσκοπτα στο φυσικό και στο ψηφιακό περιβάλλον. Αυτό θα επηρεάσει και την αισθητική ιατρική στην εκπαίδευση και στη συμβουλευτική των θεραπευομένων, καθώς και στις καταναλωτικές τους συμπεριφορές. Είναι πιθανό να δούμε πειραματισμούς σε παιχνίδια και στηνεικονική και επαυξημένη πραγματικότητα.
10. Το τέλος της γήρανσης: Οι θεραπευόμενοι ξεκινούν σε νεότερη ηλικία τις αισθητικές θεραπείες για να καθυστερήσουν τα σημάδια γήρανσης, ενώ η επιστήμη της αναγεννητικής ιατρικής αναπτύσσεται όλο και περισσότερο.
Το ενδιαφέρον των ανθρώπων για την αισθητική ιατρική και τις αισθητικές θεραπείες παρουσιάζει συνεχώς αύξηση, με χαρακτηριστική την περίοδο 2017 - 20202,3,4,5όπου ο αριθμός των μη χειρουργικών αισθητικών επεμβάσεων που πραγματοποιήθηκαν, παγκοσμίως, αυξήθηκε σχεδόν κατά δύο εκατομμύρια. Αυτή η αύξηση προβλέπεται να συνεχιστεί μέχρι το 20256με 23 εκατ. θεραπείες μεfillers προσώπου και 14.6 εκατ. επεμβάσεις σώματος. Παράλληλα, παρατηρείται, παγκοσμίως, αύξηση σε νεότερους σε ηλικία θεραπευομένους, σε άνδρες θεραπευομένους1 και από διαφορετικό εύρος εθνοτήτων που επισκέπτονται τους ιατρούς για αισθητικές θεραπείες.
Η CarrieStrom, SeniorVicePresidentAbbVieκαιPresident, Global AllerganAesthetics, σημείωσε: «Η βιομηχανία της αισθητικής ιατρικής είναι μια δυναμική αγορά, η οποία μεγαλώνει συνεχώς. Είναι επιβεβλημένο να προσαρμοζόμαστε και να εξελισσόμαστε ανάλογα με την αλλαγή των συνηθειών και τις μεταβαλλόμενες πολιτισμικές νόρμες. Η έκθεση της AllerganAesthetics για τις νέες τάσεις – ‘TheFutureofAesthetics’ – βασίζεται σε ευρήματα που παρουσιάστηκαν το 2019 στην έκθεση ‘Allergan 360 AestheticsReport™, σχετικά με τις νέες αντιλήψεις για την ομορφιά και τις διαφορετικές προτεραιότητες, παγκοσμίως7. Στην AllerganAesthetics αναγνωρίσαμε έγκαιρα τη ραγδαία αύξηση ενδιαφέροντος για την αισθητική ιατρική και δεσμευόμαστε ως ηγέτες στον κλάδο μας, να συνεχίσουμε να προωθούμε την έρευνα και την καινοτομία. Γνωρίζοντας πώς μεταβάλλονται οι προτιμήσεις, οι τάσεις και οι συμπεριφορές των δυνάμει θεραπευομένων εργαζόμαστε ώστε να συνεχίσουμε να υποστηρίζουμε τους ιατρούς για να ανταποκριθούν καλύτερα στις ανάγκες των θεραπευομένων τους και να βοηθήσουμε στην επίτευξη θετικών αποτελεσμάτων υψηλής αισθητικής».
Μία από τις πιο επιδραστικές Πλαστικούς Χειρουργούς στο Ηνωμένο Βασίλειο, η οποία συμμετείχε στην έρευνα, η Δρ.JonquilleChantrey σημείωσε ότι: «Έρχεται μια νέα φωτεινή εποχή για την αισθητική ιατρική. Οι πολιτισμικές και οι καταναλωτικές τάσεις συγκρούονται για να δημιουργήσουν συνθήκες εκθετικής ανάπτυξης. Πρωταρχικός στόχος των επαγγελματιών υγείας στην αισθητική ιατρική, αλλά και δικός μου, είναι να ενισχύσουμε την αυτοπεποίθηση των θεραπευομένωνστο δικό τους ταξίδι στον κόσμο των αισθητικών θεραπειών. Η καλύτερη κατανόηση των νέων τάσεων μάς βοηθά να προσδιορίσουμε πώς να συνδεθούμε και να φροντίσουμε κάθε μελλοντικό θεραπευόμενό μας,προσφέροντας μία πιο εξατομικευμένη προσέγγιση».