Υψηλούς τόνους κατά την ηγεσίας του υπουργείου Υγείας χρησιμοποιεί ο Πανελλήνιος Σύλλογος Εργαζομένων στον Εθνικό Οργανισμό Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ), υποστηρίζοντας πως η ηγεσία του υπουργείου «καταθέτει τροπολογίες που μας αφορούν ερήμην μας».
Αναλυτικά, η ανακοίνωση των εργαζομένων
«Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Εργαζομένων στον Εθνικό Οργανισμό Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ), καταδικάζει απερίφραστα την αιφνιδιαστική επιλογή του Υπουργείου Υγείας, να καταθέτει τροπολογίες που μας αφορούν ερήμην μας!
Για άλλη μια φορά και με αυτήν την ηγεσία!
Την ίδια βιασύνη και προχειρότητα διαπιστώσαμε με το ν. 4633/2019, όταν ο ΕΟΔΥ μετατράπηκε σε ΝΠΙΔ, μόλις 6 μήνες μετά την μετατροπή του σε ΝΠΔΔ!
Με την ίδια βιασύνη και προχειρότητα, ψηφίστηκε μία διοικητική διάρθρωση με σφάλματα, αλληλεπικαλύψεις και αστοχίες!
Παρά τις δυσκολίες, ο ΕΟΔΥ ανταποκρίθηκε με επαγγελματισμό τα χρόνια της πανδημίας ενώ, αυτά τα σφάλματα, τις αλληλεπικαλύψεις και τις αστοχίες προσπαθήσαμε να διορθώσουμε ουσιαστικά, καταρτίζοντας για πρώτη φορά μετά από 30 χρόνια λειτουργίας και τις ευχές του Υπουργείου Υγείας, το προβλεπόμενο σχέδιο ΚΥΑ με τις οργανικές μας διατάξεις και διαφανείς διαδικασίες τοποθέτησης σε θέσεις ευθύνης και υπηρεσιακής εξέλιξης.
Η ΚΥΑ όμως αυτή ουδέποτε υπεγράφη από τον τ. Υπουργό Υγείας, και τώρα, με αυτά που βλέπουμε, πιστεύουμε ότι με αυτόν τον τρόπο δεν θα ισχύσει στον ΕΟΔΥ ένα σύγχρονο και αξιοκρατικό μοντέλο δημόσιας διοίκησης!
Σήμερα, σε σ/ν που κατατέθηκε στη Βουλή, η νέα ηγεσία του Υπουργείου Υγείας προχωρά πάλι σε νέες αλλαγές στον ΕΟΔΥ, ερήμην όλων μας!
Καταργούνται οι θέσεις των ενεργών αντιπροέδρων ΔΣ, που δημιουργήθηκαν το 2019!
Καταργείται η Γενική Διεύθυνση Πληροφορικής & Ηλεκτρονικής Υγείας στην ψηφιακή εποχή!
Διευρύνονται τα επίπεδα ιεραρχίας και (εκτός του Τμηματάρχη, του Διευθυντή και του Γενικού Διευθυντή) συστήνεται επιπλέον 1 θέση Διευθύνοντος Συμβούλου, πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης, με συμμετοχή στη σύνθεση του ΔΣ και διοικητική επιστασία σε όλες τις Υπηρεσίες του Οργανισμού (οργάνωση-συντονισμός-καθοδήγηση εκτελούμενου έργου, υπογραφή συμβάσεων εργασίας/έργου, κατανομή προσωπικού, έγκριση δαπανών, έγκριση πάσης φύσεως υπηρεσιακών μεταβολών, πειθαρχικός έλεγχος).
Δυστυχώς, όμως, διαπιστώνουμε ότι ο υπέρ-προϊστάμενος δεν τοποθετείται με διαφάνεια, μέσω μιας διαγωνιστικής διαδικασίας, στην οποία θα μπορούν να συμμετέχουν υπάλληλοι του ΕΟΔΥ και υπάλληλοι απ΄όλο το φάσμα του δημόσιου τομέα.
Κατά την κρίση του Υπουργείου Υγείας, εμείς στον ΕΟΔΥ, αλλά και οι συνάδελφοι στο δημόσιο και ευρύτερο δημόσιο τομέα, δεν είμαστε αρκετά ικανοί για την κάλυψη της θέσης, και αποφασίστηκε ο υπέρ-προϊστάμενος μας να ορίζεται με απόφαση του Υπουργού!
Κατά την ίδια κρίση μάλιστα του Υπουργείου Υγείας, τα προσόντα για τον υπέρ-προϊστάμενο σε έναν από τους μεγαλύτερους φορείς της υγείας, είναι το πτυχίο επιστημών υγείας, μεταπτυχιακό και διδακτορικό, σε γνωστικό αντικείμενο συναφές με τους σκοπούς του ΕΟΔΥ…
Κάποιος, δηλαδή, για να προϊσταται συνολικά του ΕΟΔΥ, πρέπει να έχει τα τυπικά προσόντα των περισσοτέρων στελεχών του Οργανισμού μας!
Και γιατί όχι, λοιπόν, να μην δοθεί η θέση με ανοιχτή προκήρυξη και πρέπει να είναι δοτή;;»
Και γιατί όχι, λοιπόν, να μην δοθεί η θέση με ανοιχτή προκήρυξη και πρέπει να είναι δοτή;;»