Αν τα μαθηματικά δεν είναι το φόρτε σας, αντιθέτως δε είναι κάτι που σάς προκαλεί άγχος, τότε μην απορήσετε με τους βαθμούς των παιδιών σας στο σχολείο στο συγκεκριμένο μάθημα. Αυτό προκύπτει από νέα έρευνα στην οποία εξετάστηκε το «μαθηματικό άγχος» σε 126 γονείς και στη συνέχεια παρακολούθησαν τις μαθηματικές δεξιότητες των παιδιών τους.
Έως και το 30% των ανθρώπων έχουν σοβαρό «μαθηματικό άγχος», το οποίο μπορεί να οδηγήσει σε ιδρωμένες παλάμες, ταχυκαρδία, ακόμη και σε στομαχικές διαταραχές και ζαλάδες, όπως αναφέρει το σχετικό άρθρο της βρετανικής Daily Mail.
Αυτό που διαπίστωσαν λοιπόν οι ερευνητές είναι ότι τα παιδιά ηλικίας τριών έως πέντε ετών, είχαν χειρότερες επιδόσεις στα μαθηματικά, αν οι γονείς τους διακατέχονταν από το άγχος των αριθμών. Και τα παιδιά που ήταν χειρότερα στα μαθηματικά στην προσχολική ηλικία βρέθηκε ότι είχαν χειρότερες μαθηματικές δεξιότητες ακόμα και στην ηλικία των οκτώ ετών.
Αυτό υποδηλώνει ότι ενδεχομένως τα παιδιά δεν παίζουν με τους γονείς τους σε μικρή ηλικία βασικά παιχνίδια αριθμητικής οπότε ο εγκέφαλος τους δεν εκπαιδεύεται σε αυτό το πεδίο. Ωστόσο, οι συγγραφείς της μελέτης λένε ότι, ακόμη και όταν οι γονείς προσπαθούν να παίξουν παιχνίδια αριθμών με τα παιδιά τους, μπορεί να μεταδώσουν τα δυσάρεστα συναισθήματά τους για τα μαθηματικά, ίσως μέσω της έλλειψης ενθουσιασμού.
Αυτό θα μπορούσε να μειώσει ή να εξαλείψει τα οφέλη της δραστηριότητας.
Αλλαγή στάσης
Η Δρ Kinga Morsanyi, επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης από το Πανεπιστήμιο του Loughborough, δήλωσε: «Ένα απλό αλλά αποφασιστικό βήμα που μπορούν να κάνουν οι γονείς είναι να μιλούν πιο θετικά για τα μαθηματικά και να αναγνωρίζουν ότι δεν χρειάζεται ιδιαίτερο ταλέντο στα μαθηματικά για να μπορέσει κανείς να τα μάθει. 'Ακόμη και αν οι γονείς δυσκολεύονται με τα μαθηματικά, το να δείχνουν ενδιαφέρον, ενθουσιασμό και ενθάρρυνση μπορεί να κάνει μεγάλη διαφορά για τα παιδιά τους'.
Ενθαρρύνοντας τους γονείς να ενισχύσουν τη δική τους αυτοπεποίθηση στα μαθηματικά, βελτιώνοντας την αριθμητική τους ικανότητα σε μαθήματα ή στο διαδίκτυο, ο Δρ Morsanyi πρόσθεσε: «Μπορούν επίσης να υιοθετήσουν την στάση ότι το να κάνει κανείς λάθη στα μαθηματικά δεν είναι μόνο εντάξει, αλλά αποτελεί σημαντικό μέρος της μαθησιακής διαδικασίας».
Κατά τη μελέτη, που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Experimental Child Psychology, γονείς στην Ιταλία ερωτήθηκαν σχετικά με το άγχος τους για τα μαθηματικά όταν τα παιδιά τους ήταν τριών ετών.
Βαθμολόγησαν πόσο συμφωνούσαν με τρεις δηλώσεις, όπως «Αποφεύγω καταστάσεις που περιλαμβάνουν μαθηματικά» και «Αισθάνομαι άγχος όταν κάνω δραστηριότητες που περιλαμβάνουν μαθηματικά». Η τελευταία δήλωση ήταν «Δεν θα φοβόμουν αν η εργασία μου απαιτούσε περισσότερα μαθηματικά».
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι άνθρωποι που δυσκολεύονται με τα μαθηματικά στην παιδική ηλικία τείνουν να δυσκολεύονται και ως ενήλικες, με αποτέλεσμα να είναι χειρότεροι στη λήψη οικονομικών αποφάσεων, σύμφωνα με προηγούμενες μελέτες.
Αυτοί οι άνθρωποι που στερούνται μαθηματικών ικανοτήτων μπορεί να τα πάνε χειρότερα στην εκπαίδευση και τη σταδιοδρομία τους και να κερδίζουν λιγότερα, με βάση προηγούμενα στοιχεία.
ΠΗΓΗ: Daily Mail