Στην Ελλάδα εδώ και λίγες μέρες έχει ανοίξει η πλατφόρμα των ραντεβού για τον εμβολιασμό κατά της COVID των παιδιών 5-11 ετών. Το εμβόλιο της Pfizer για αυτές τις ηλικίες εγκρίθηκε πρόσφατα από τον EMA και έτσι τα παιδιά 5-11 έχουν και αυτά τη δυαντότητα πια να προστατευτούν από την COVID-19.
Στην προσπάθεια ανοσοποίησης του συγκεκριμένου πληθυσμού, οι γονείς θα πρέπει να μείνουν ανεπηρέαστοι από τους αντιεμβολιαστές που διαδίδουν ψευδείς ειδήσεις για την αποτελεσματικότητα και την ασφάλεια εμβολίων. Μία ομάδα επαγγελματιών υγείας στο Πανεπιστήμιο του Πιτσμπουργκ, με εμπειρία στην αντιμετώπισης του δισταγμού εμβολιασμού, συμβουλεύει τους γονείς πώς να αποφύγουν την παραπληροφόρηση για τα εμβόλια.
Τα social media ως πλατφόρμα παραπληροφόρησης
Οι αντιεμβολιαστές χρησιμοποιούν ως κύριο μέσο παραπληροφόρησης για τα εμβόλια τα social media. Σύμφωνα με έρευνα από το μη κερδοσκοπικό Κέντρο για την Αντιμετώπιση του Ψηφιακού Μίσους, μόλις 12 λογαριασμοί στα social media - βρίσκονται πίσω από την πλειοψηφία των anti-vaccine δημοσιεύσεων στο Facebook. Οι μελέτες δείχνουν επίσης ότι σχεδόν μόλις το 2% των γονιών απορρίπτουν όλα τα εμβόλια για τα παιδιά τους. Ένα μεγαλύτερο γκρουπ, ή περίπου 20% των γονιών μπορεί να περιγραφούν ως διστακτικοί ως προς το εμβόλιο, που σημαίνει ότι είναι αναποφάσιστοι για το αν θα λάβουν τα παιδιά τους τα εμβόλια, που συστήνονται από το CDC των ΗΠΑ.
Σε σχέση ειδικά με τα εμβόλια COVID μέχρι τον Οκτώβριο του 2021, σχεδόν το 1/3 των γονιών με παιδιά 5-11 ετών είπαν ότι θα εμβολίαζαν αμέσως τα παιδιά τους. Ένα άλλο 1/3 είπε ότι θα περιμένουν να δουν πώς θα δουλέψει το εμβόλιο και το υπόλοιπο 1/3 ανέφερε ότι σε καμία περίπτωση δε θα εμβολιάσει το παιδί του.
Για τους γονείς είναι δύσκολο να επεξεργαστούν μεγάλο όγκο πληροφοριών για τα εμβόλια COVID. Στην αναζήτηση για απαντήσεις, κάποιοι γονείς στρέφονται στις πλατφόρμες των social media. Το πρόβλημα είναι ότι αυτοί οι γονείς γίνονται στόχος για αντιεμβολιαστές ακτιβιστές που είναι καλύτερα οργανωμένοι και πιο ικανοί στη μεταφορά μηνυνάτων στους ανήσυχους γονείς που είναι διστακτικοί σε σχέση με ακτιβιστές υπέρ των εμβολίων. Δυστυχώς, η έκθεση σε παραπληφόρηση για την COVID έχει αποδειχτεί ότι μειώνει την πρόθεση του κόσμου να εμβολιαστεί.
Εμπιστευτείτε τους ειδικούς
Επομένως, πώς μπορούν οι παιδίατροι και άλλοι επαγγελματίες υγείας να πείσυν τους γονείς να εμβολιάσουν τα παιδιά τους;
Ένας τροπος είναι μέσω της οικοδόμησης εμπιστοσύνης για τα εμβόλια και για τους παρόχους και τα συστήματα υγείας που προσφέρουν εμβόλια στις κοινότητες. Οι παρόχοι υγειονομικής φροντίδας είναι μία αξιόπιστη πηγή πληροφορίας για τα εμβόλια COVID αλλά δεν είναι μόνο οι πηγές. Η έρευνα έχει βρει ότι είναι σημαντικό να βασιζόμαστε στη φωνή των των κοινοτικών εταίρων, των εργαζομένων στον τομέα της υγείας της κοινότητας και των θρησκευτικών ηγετών.
Η έρενα δείχνει ότι οι παιδίατροι και οι δημόσιοι επαγγελματίες υγείας μπορούν να κάνουν αποτελεσματική χρήση των social media για να προωθήσουν τον εμβολιασμό και να παρέχουν στις οικογένειες αξιόπιστες επιστημονικές πληροφορίες για να απαντήσουν σε ερωτήματα και ανησυχίες. Αποτελέσματα μελέτης που δημοσιεύτηκε πρόσφατα στο Academic Pediatrics βρήκε ότι το 96% των γονιών χρησιμοποιούν social media. Από αυτούς, το 68% ανέφερε ότι τα χρησιμοποίησε για να βρει πληροφορίες σχετικά με την υγεία.
Για παράδειγμα, ένα γκρουπ παιδιάτρων επιχείρησε με κωμικό τρόπο να πληροφορήσει το κοινό για τους μύθους που επικρατούν για τα εμβόλια COVID και να το ενημερώσει για το τι ισχύει στην πραγματικότητα.
@drtoddwo We can stop this #Pandemic with #Science #PublicHealth (#Mask & #Distance) and getting our #COVID #Vaccine #SeaShanty @kidspluspeds
♬ original sound - DrToddWo
Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι επίσης ένας αποτελεσματικός τρόπος προσέγγισης των εφήβων που μπορούν να αποφασίσουν μόνοι τους εάν θέλουν να λάβουν το εμβόλιο COVID-19 χωρίς τη συγκατάθεση των γονέων τους (σε ορισμένες πόλεις και πολιτείες των ΗΠΑ). Οι έφηβοι μπορεί επίσης να είναι σε θέση να επηρεάσουν τους γονείς τους.
Η έρευνα δείχνει ότι οι γονείς που αναφέρουν υψηλή πρόθεση εμβολίου COVID-19 για τον εαυτό τους αναφέρουν επίσης υψηλή πρόθεση εμβολίου COVID-19 για τα παιδιά τους. Ως εκ τούτου, μιλώντας για τα εμβόλια ως οικογένεια μπορεί να καταπολεμηθεί η παραπληροφόρηση για αυτά. Επιπλέον, οι γονείς που έχουν εμβολιάσει τα παιδιά τους μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να μοιραστούν τις εμπειρίες τους.
Τέλος, ενώ οι πλατφόρμες κοινωνικών μέσων έχουν ανακοινώσει πολιτικές για την εξάλειψη της παραπληροφόρησης για τα εμβόλια, έρευνες δείχνουν ότι αυτό δεν είναι πάντα αποτελεσματικό στη μείωση της επιρροής μιας τέτοιας παραπληροφόρησης. Η εκμάθηση του τρόπου εύρεσης της πηγής μιας πληροφορίας και η σκέψη για το ποιοι είναι οι επιδιωκόμενοι στόχοι μπορεί να βοηθήσει τους ανθρώπους να καθορίσουν αν οι πληροφορίες είναι αληθείς ή διαστρεβλωμένες.
ΠΗΓΗ: theconversation