H Υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως έχει ανακοινώσει ότι στις 7 Σεπτεμβρίου θα ανοίξουν κανονικά τα σχολεία με την τήρηση ορισμένων μέτρων ασφαλείας που θα περιορίσουν τη διασπορά του κορονοϊού.
Το άνοιγμα των σχολείων αναμένεται με αγωνία, καθώς ο φόβος για μετάδοση του κορονοϊού μοιάζει μεγαλύτερος σε ένα τέτοιο περιβάλλον. Τι γνωρίζουμε μέχρι στιγμής για τον κίνδυνο που διατρέχουν τα παιδιά και πόσες είναι οι πιθανότητες μετάδοσης του ιού στις μικρές ηλικίες.
Πόσο μολυσματικά είναι τα παιδιά;
Αρχικά, φάνηκε ότι η COVID-19 είχε ελάχιστες επιπτώσεις στα παιδιά και ότι δεν το διαδίδουν εύκολα, αλλά η νέα έρευνα αλλάζει αυτήν την άποψη.
Μια μεγάλη μελέτη από την Κορέα που δημοσιεύθηκε τον Ιούλιο διαπίστωσε ότι τα μεγαλύτερα παιδιά, ηλικίας 10 έως 19, ήταν εξίσου πιθανό με τους ενήλικες να μεταδώσουν τον ιό σε άλλους. Τα μικρότερα παιδιά ήταν ύποπτα για μόλυνση λιγότερων ανθρώπων. Ωστόσο, ένα νοσοκομείο στο Σικάγο διαπίστωσε ότι τα παιδιά κάτω των 5 ετών με ήπια έως μέτρια COVID-19 είχε στην πραγματικότητα περισσότερο ιικό φορτίο στο ανώτερο αναπνευστικό τους σύστημα από μεγαλύτερα παιδιά και ενήλικες.
Μια επιδημία COVID-19 σε μια θερινή κατασκήνωση στη Γεωργία έδειξε σαφώς πώς τα παιδιά όλων των ηλικιών είναι ευαίσθητα στη μόλυνση: 51% των κατασκηνωτών ηλικίας 6 έως 10 βρέθηκε θετικό, όπως έκανε το 44% των ηλικιών 11 έως 17.
Μέχρι τα μέσα Αυγούστου, τα στοιχεία από διάφορα κράτη έδειξαν ότι τα παιδιά αντιπροσώπευαν περίπου το 9,1% όλων των αναφερόμενων περιπτώσεων COVD-19, και ότι ο μέσος όρος είχε αυξηθεί σε 538 περιπτώσεις σε κάθε 100.000 παιδιά.
Πόσο κινδυνεύουν τα παιδιά;
Τα παιδιά έχουν γενικά ηπιότερα συμπτώματα από τους ενήλικες. Σε νεαρά σώματα, μπορεί να εμφανιστεί ως πυρετός, ρινική καταρροή, βήχας, πονόλαιμος, δύσπνοια, κόπωση, πονοκέφαλοι, μυϊκοί πόνοι, ναυτία ή διάρροια. Η έρευνα δείχνει ότι τα παιδιά μπορεί να έχουν περισσότερα προβλήματα στο στομάχι και διάρροια σε σύγκριση με τους ενήλικες.
Αλλά αυτή δεν είναι η ιστορία για όλα τα παιδιά. Μερικοί έχουν πεθάνει μετά τηCOVID-19, και άλλοι έχουν αναπτύξει σοβαρές επιπλοκές αφού φαίνεται να έχουν ανακάμψει.
Παρόμοια με τους ενήλικες, τα παιδιά αντιμετωπίζουν υψηλότερους κινδύνους εμφάνισης σοβαρών συμπτωμάτων εάν έχουν υποκείμενες ιατρικές παθήσεις όπως ο διαβήτης, η παχυσαρκία, το άσθμα, η πνευμονοπάθεια, το καταπιεσμένο ανοσοποιητικό σύστημα, οι συγγενείς καρδιακές παθήσεις και οι σοβαρές γενετικές, νευρολογικές ή μεταβολικές διαταραχές. Και τα παιδιά με καμία από αυτές τις συνθήκες μπορούν ακόμα να καταλήξουν σε μονάδες εντατικής θεραπείας λόγω του COVID-19.
Σε πολύ σπάνιες περιπτώσεις, αρκετές εβδομάδες μετά τη λήψη του COVID-19, τα παιδιά έχουν αναπτύξει πολυφλεγμονώδες σύνδρομο (MIS-C), με συμπτώματα παρόμοια με τη νόσο Kawasaki, συμπεριλαμβανομένου του πυρετού, εξάνθημα, γαστρεντερικά προβλήματα, φλεγμονή, σοκ και καρδιακή βλάβη. Τουλάχιστον έξι παιδιά στις ΗΠΑ έχουν πεθάνει από αυτό.
Μια μεγάλη ανησυχία για τα σχολεία είναι ότι τα παιδιά που έχουν μολυνθεί αλλά δεν έχουν συμπτώματα μπορεί να διαδίδουν σιωπηλά την ασθένεια στους δασκάλους και τους φίλους τους, οι οποίοι στη συνέχεια να το πάρει στο σπίτι στις οικογένειές τους και έξω στην κοινότητα.
Τρόποι για να κρατήσει τα παιδιά και τις οικογένειές τους ασφαλή
Εάν ένα σχολείο αποφασίσει να ανοίξει εκ νέου για την προσωπική διδασκαλία, δεν θα είναι το ίδιο περιβάλλον με αυτό που συνάντησαν οι μαθητές το περασμένο φθινόπωρο. Οι υπάλληλοι θα πρέπει να λαμβάνουν δύσκολες αποφάσεις που θα επηρεάσουν τελικά την κουλτούρα της σχολικής ζωής.
Εδώ είναι 10 συστάσεις για τα σχολεία που μπορούν να βοηθήσουν να κρατηθούν τα παιδιά, οι οικογένειες και το διδακτικό προσωπικό ασφαλή:
-
Ελέγξτε όλους για συμπτώματα κάθε πρωί, συμπεριλαμβανομένων των ελέγχων θερμοκρασίας.
-
Εάν είναι δυνατόν, ρυθμίστε τη δοκιμή γρήγορης απόκρισης. Αυτές οι δοκιμές μπορούν να επισημάνουν τους ανθρώπους που είναι μολυσματικοί αλλά δεν έχουν τα συμπτώματα, αν και μπορούν να είναι ακριβά, δύσκολο να βρεθούν και να έχουν τα υψηλότερα ποσοστά ψευδώς-θετικών από τις δοκιμές αλυσιδωτής αντίδρασης πολυμεράσης (PCR) που παίρνουν περισσότερο χρόνο.
-
Βεβαιωθείτε ότι ο καθένας που μπορεί να φορέσει μια μάσκα προσώπου το κάνει. Η έρευνα δείχνει ότι ο κορονοϊός εξαπλώνεται κυρίως μέσω του αέρα. Οι μάσκες μπορούν να περιορίσουν την εξάπλωση του ιού
-
Κρατήστε τα θρανία μακριά το ένα από το άλλο για τη φυσική αποστασιοποίηση. Στο σχολικό λεωφορείο και όπου σχηματίζονται οι γραμμές, επισημάνετε τα καθίσματα και το διάστιχο για να κάνετε τη φυσική αποστασιοποίηση εύκολη στη απομνημόνευση.
-
Αντί μαθητές να αλλάζουν αίθουσες διδασκαλίας, κρατήστε τους μαζί και να μετακινούνται οι εκπαιδευτικοί από την τάξη στην τάξη για να περιορίσουν την επαφή στις αίθουσες. Κρατήστε μαθήματα έξω όταν είναι δυνατόν, και διασφαλίστε την κυκλοφορία ταυ αέρα μέσα στην αίθουσα
-
Αναστολή εξωσχολικών δραστηριοτήτων με υψηλό κίνδυνο μετάδοσης, όπως το τραγούδι και τα αθλήματα με φυσική επαφή. Ορισμένες δραστηριότητες είναι λιγότερο επικίνδυνες, όπως το τένις, το κολύμπι και το τρέξιμο.
- Συχνά καθαρίζετε περιοχές υψηλής αφής, όπως μπάνια και λαβές θυρών.
-
Βεβαιωθείτε ότι οι μαθητές έχουν κάνει το εμβόλιο της γρίπης.
-
Να είστε προετοιμασμένοι να παρέχουν συναισθηματική και συμπεριφορική υποστήριξη σε μαθητές που ασχολούνται με αγχωτικές και μερικές φορές τραυματικές εμπειρίες κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
-
Παρουσία μίας νοσοκόμας στο σχολείο. Κατά τη διάρκεια μιας πανδημίας όπως αυτή, κάθε σχολείο θα πρέπει να έχει μια νοσοκόμα για να ελέγξει για τα συμπτώματα και τη διαχείριση ασθενειών.
Τα σχολεία πρέπει να έχουν ένα σχέδιο και να είναι έτοιμα να το αλλάξουν. Εάν οι μαθητές και το προσωπικό μολυνθούν ή το σχολείο δεν μπορεί να ικανοποιήσει τις απαιτήσεις ασφαλείας, τα σχολεία χρειάζονται την ευελιξία να λάβουν μαθήματα σε απευθείας σύνδεση.
Η COVID-19 προσφέρει την ευκαιρία να προβληματιστούμε σχετικά με τις μαθησιακές ανισότητες και τα μειονεκτήματα που θα αντιμετωπίσουν πολλοί μαθητές χωρίς προσωπική μάθηση. Από τις στάχτες του COVID-19, όλοι οι βασικοί ενδιαφερόμενοι της σχολικής κοινότητας θα πρέπει να συνεργαστούν για την ανάπτυξη καινοτόμων, βιώσιμων λύσεων που ωφελούν τους μαθητές που έχουν πληγεί περισσότερο από την πανδημία.
ΠΗΓΗ: theconversation