Ερωτηματικό αποτελούσε η δυνατότητα εφαρμογής των μέτρων περιορισμού του κορονοϊού στους οίκους ανοχής μετά το άνοιγμα τους στα μέσα Ιούνη.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Γαλλικού Πρακτορείο Ειδήσεων (AFP), αυτό αποδεικνύεται ότι δεν είναι εφικτό λόγω πρακτικών προβλημάτων.
Για του λόγου το αληθές χαρακτηριστικές είναι οι μαρτυρίες ορισμέων εργατριών του σεξ: «Λένε να μην κάνεις χειραψία με τον πελάτη στην αίθουσα αναμονής και μετά πηγαίνεις μέσα στο δωμάτιο και όλα συμβαίνουν», είπε. «Ποιο είναι το νόημα;». Oι ιερόδουλες θα πρέπει να «τηρούν τις αποστάσεις» και να αποφεύγουν την επαφή «πρόσωπο με πρόσωπο» ενώ η χρήση μάσκας «θα μπορούσε να αποτελέσει ως μέρος του παιχνιδιού», προτείνουν οι κανόνες. «Είναι όμως αστείο. Πώς ένα κορίτσι θα ευχαριστήσει έναν πελάτη με μάσκα; Πρέπει να βάλει φερμουάρ στη μάσκα;», αναρωτήθηκε η Κατερίνα, η οποία διευθύνει ένα πορνείο στο κέντρο της Αθήνας.
Η πρόεδρος της Ένωσης Ιερόδουλων στην Ελλάδα, Δήμητρα Κανελλοπούλου, χαρακτήρισε «αστεία» τα μέτρα, επισημαίνοντας ότι έχει βάλει ένα χάρτινο σεντόνι στο κρεβάτι, το οποίο ο πελάτης το σκίζει μόλις μπαίνει στο δωμάτιο.
Αυτό φυσικά προβληματίζει έντονα τις γυναίκες που δουλεύουν στους οίκους ανοχής, οι οποίες ανησυχούν μεν αλλά όπως δηλώνουν δεν έχουν άλλη επιλογή: «Η δουλειά μας είναι βασικά ρώσικη ρουλέτα. Βάζουμε τον εαυτό μας και την οικογένειά μας σε κίνδυνο, διαφορετικά θα λιμοκτονήσουμε», υποστήριξε η τρανσέξουαλ Άννα Κουρούπου, που ηγείται της «Red Umbrella Athens», μια πρωτοβουλία που υποστηρίζει τις ιερόδουλες.
Τα μέτρα στους οίκους ανοχής
Μέτρα υγιεινής των χεριών
-
Τακτικό πλύσιμο χεριών με νερό και υγρό σαπούνι ή αλκοολούχο αντισηπτικό διάλυμα.
-
Οι εργαζόμενοι θα πρέπει να πλένουν τα χέρια τους με υγρό σαπούνι και νερό κατά την άφιξη στο χώρο εργασίας, μεταξύ των παρεχόμενων υπηρεσιών σε πελάτες καθώς και πριν και μετά από διαλείμματα. Εξασφάλιση επαρκούς ποσότητας υγρού σαπουνιού και χειροπετσετών. Εάν αυτό δεν είναι δυνατόν τότε θα πρέπει να χρησιμοποιείται αλκοολούχο αντισηπτικό διάλυμα.
-
Κατά την άφιξή τους οι πελάτες ενημερώνονται πως θα πρέπει να πλύνουν τα χέρια τους με υγρό σαπούνι και νερό. Εάν αυτό δεν είναι δυνατόν τότε θα πρέπει να χρησιμοποιείται αλκοολούχο αντισηπτικό διάλυμα το οποίο θα βρίσκεται σε εμφανές σημείο στον χώρο υποδοχής και αναμονής.
-
Ενημέρωση εργαζομένων και πελατών για αποφυγή επαφής με επιφάνειες και αντικείμενα εντός της επιχείρησης, ειδικά αυτά που αγγίζονται συχνά (π.χ. πόμολα, κάγκελα σκάλας κ.λπ.).
-
Σε περίπτωση που πελάτης φέρει πανωφόρι, το κρεμάει μόνος του σε ειδικό χώρο που καθαρίζεται συχνά, αποφεύγοντας της επαφή με ρουχισμό άλλων πελατών.
-
Αφαίρεση από τις αίθουσες αναμονής περιττών αντικειμένων, που πιθανόν να αγγίζουν οι πελάτες όπως περιοδικά, διαφημιστικά φυλλάδια κ.ά.
-
Αποφυγή χρήσης κοινόχρηστων χώρων και αντικειμένων όπως κουζίνα, καφετιέρα κ.λπ.
-
Αποφυγή πληρωμής με μετρητά και χρήση πλαστικών καρτών με ανέπαφη συναλλαγή.
Εξασφάλιση τήρησης αποστάσεων
- Τήρηση αποστάσεων μεταξύ των εργαζομένων στην επιχείρηση κατά ενάμιση (1,5) μέτρο τουλάχιστον.
- Εξασφάλιση απόστασης τουλάχιστον ενάμιση (1,5) μέτρου μεταξύ εργαζομένων και πελατών στους χώρους αναμονής.
- Τήρηση αποστάσεων στους χώρους αναμονής τουλάχιστον ενάμιση (1,5) μέτρου μεταξύ των πελατών ή χρήση διαχωριστικών ακρυλικών υαλοπινάκων. Εάν είναι εφικτό, κατάργηση του χώρου αναμονής και είσοδος στην επιχείρηση πελατών ακριβώς πριν την παροχή της υπηρεσίας. Δυνατότητα εφαρμογής υπηρεσίας ραντεβού.
- Ο μέγιστος αριθμός ατόμων εντός της επιχείρησης θα πρέπει να ακολουθεί τον κανόνα ενός ατόμου ανά 10 m². Ο μέγιστος αριθμός πελατών εντός της επιχείρησης θα πρέπει να αναγράφεται στην είσοδο. Δεν επιτρέπονται οι άσκοπες μετακινήσεις εντός της επιχείρησης.
- Διαχωρισμός χώρων αναμονής από χώρους εργασίας. Χρήση –εάν θεωρείται αναγκαίο– διαχωριστικής ταινίας ή σημείων με ευκρινές χρώμα στο πάτωμα για την εξασφάλιση τήρησης αποστάσεων.
- Δεν επιτρέπεται η ταυτόχρονη είσοδος στην επιχείρηση σε παρέες άνω των δύο ατόμων.
- Εάν υπάρχει ουρά εκτός της επιχείρησης τότε με ευθύνη του εργοδότη τοποθετούνται στον εξωτερικό χώρο ευκρινή σημάδια που εξασφαλίζουν την απόσταση τουλάχιστον ενάμιση (1,5) μέτρου μεταξύ των πελατών που περιμένουν.