Η έναρξη της καμπάνιας, που συμπίπτει με την Παγκόσμια Ημέρα Ευαισθητοποίησης για τον HPV, εντάσσεσαι στις δράσεις του Οργανισμού που αφορούν την πρόληψη έναντι του συγκεκριμένου ιού, ξεκίνησαν το 2020 και συνέβαλαν αποφασιστικά, μεταξύ άλλων, στην ένταξη και των αγοριών στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμού Παιδιών και Εφήβων κατά του HPV.
Η καμπάνια περιλαμβάνει ενημερωτικό βίντεο, νέο φυλλάδιο και δημοσιεύσεις στις σελίδες του οργανισμού στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, δίνοντας έμφαση στον ρόλο του καθολικού εμβολιασμού ως αποδεδειγμένο μέσο εξάλειψης του ιού HPV.
{https://youtu.be/fBdPTcGxX-w}
Τον ρόλο του εμβολιασμού επιβεβαιώνει μελέτη που παρουσιάστηκε το 2023 στο πλαίσιο της 11ης Συνόδου της Ελληνικής Εταιρείας Έρευνας και Αντιμετώπισης του Ιού των Θηλωμάτων (HPV) [Ελληνική HPV Εταιρεία] και της 3ης Διάσκεψης των Φορέων Υποστήριξης της εφαρμογής της Στρατηγικής του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας για την εξάλειψη του καρκίνου τραχήλου μήτρας στην Ελλάδα. Σύμφωνα με την μελέτη, ο καρκίνος του τραχήλου της μήτρας στην Ελλάδα μπορεί να εξαλειφθεί το 2047, εάν, έως το 2028, η κάλυψη με HPV εμβολιασμό των κοριτσιών έως 15 ετών αυξηθεί στο 90% και η συμμετοχή των γυναικών στο πρόγραμμα προσυμπτωματικού ελέγχου με HPV testing ανά 5ετία ανέλθει στο 75%.
Σύμφωνα με το Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμού Παιδιών και Εφήβων, ο εμβολιασμός κατά του HPV συστήνεται για αγόρια και κορίτσια στην ηλικία 9–11 ετών. Σε περίπτωση που ο εμβολιασμός δεν γίνει στη συνιστώμενη ηλικία, μπορεί να γίνει αναπλήρωση έως την ηλικία των 18 ετών. Επισημαίνεται ότι το εμβόλιο HPV αποζημιώνεται πλήρως σε αγόρια και κορίτσια ηλικίας 15-18 ετών μέχρι 31.12.2024. Ο περιορισμός στην αποζημίωση δεν αφορά τις ομάδες αυξημένου κινδύνου.
Στη Σύσταση της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών για τον εμβολιασμό αγοριών και κοριτσιών έναντι του ιού των ανθρωπίνων θηλωμάτων αναφέρεται ότι σύμφωνα με την ΗΔΙΚΑ αναφορικά με τα συνταγογραφούμενα εμβόλια έναντι του HPV για την περίοδο 2017-2021, η μέση εμβολιαστική κάλυψη στα κορίτσια εκτιμάται στο 55,4% για τις ηλικίες 11-18, και στο 43,8% για τις ηλικίες 11-14.
Την καμπάνια της ΑΜΚΕ ΚΑΡΚΙΝΑΚΙ επιμελήθηκε η εταιρεία PHOCUS.