Στην τοποθέτησή της στη συζήτηση με θέμα «Revolutionizing Healthcare: The Power of Digitized Health Data» η κυρία Νίκη Τσούμα αναφέρθηκε στον Ηλεκτρονικό Φάκελο Υγείας του ασθενούς και στην συνεχή εξέλιξη του συστήματος και των υπηρεσιών που παρέχονται σε πολίτες και παρόχους υγείας, όπως στα δεδομένα που αντλεί από το σύστημα της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης, στο ψηφιακό βιβλιάριο υγείας του ασθενή, και των ψηφιακό βιβλιάριο υγείας των παιδιών που παρέχονται από το myHealth app.
Όπως υπογράμμισε, οι υπηρεσίες αυτές είναι αποτέλεσμα της αγαστής συνεργασίας μεταξύ του Υπουργείου Υγείας και του υπουργού του κ. Άδωνι Γεωργιάδη, Υπεύθυνο για τις πολίτικες Υγείας και του κ. Δημήτρη Παπαστέργιου ,Υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Υπεύθυνο για τις πολίτικες Ψηφιακής Μεταρρύθμισης. Τόνισε, επίσης, την ανάγκη ομογενοποίησης και κοινής κωδικοποίησης των συστημάτων των νοσηλευτικών ιδρυμάτων, ώστε να δημιουργηθούν κοινά ποιοτικά δεδομένα, που σε συνδυασμό με την διαλειτουργικότητα των συστημάτων θα πετύχουν την αναδιαμόρφωση του Εθνικού Συστήματος Υγείας και την πλήρη ολοκλήρωση του Ατομικού Ηλεκτρονικού Φακέλου Υγείας των πολίτων.
Στην τοποθέτησή της στη συζήτηση με θέμα «Big data & the future of digital Health: a holistic view» η διευθύνουσα σύμβουλος της ΗΔΙΚΑ επισήμανε ότι η πανδημία ανέδειξε τη σημασία των ποιοτικών δεδομένων και έδωσε ώθηση στην αξιοποίησή τους, ώστε να σχεδιαστούν οι πολιτικές αντιμετώπισης της έκτακτης υγειονομικής κατάστασης. Ο χώρος της Υγείας είναι από εκείνους που «παράγουν» big data, αν λάβουμε υπόψιν ότι η ΗΔΙΚΑ στα συστήματα υγείας που λειτουργεί επεξεργάζεται ιατρικά δεδομένα από 70.000 ιατρούς, 3.000 διαγνωστικά ιατρεία, 11.000 φαρμακεία, 14 εκατ. ασθενείς, 310 εκατ. παραπεμπτικά εξετάσεων και σχεδόν ένα δισεκατομμύριο συνταγές.
Η κυρία Τσούμα ανέφερε ότι ήδη περισσότεροι από 600.000 πολίτες έχουν εγκαταστήσει την εφαρμογή myHealth app στο κινητό τους τηλέφωνο και έχουν άμεση εικόνα του ιατρικού τους ιστορικού, των παραπεμπτικών, των εργαστηριακών τους εξετάσεων, των ιατρικών τους βεβαιώσεων, των ηλεκτρονικών τους ραντεβού καθώς και δράσεων προληπτικής ιατρικής myHealth. Η σωστή επεξεργασία όλων των δεδομένων που δημιουργούνται στο σύστημα Υγείας της χώρας δεν συνιστά αυτοσκοπό αλλά επιστρέφει στον πολίτη με τη μορφή ποιοτικών υπηρεσιών, υπογράμμισε η διευθύνουσα σύμβουλος της ΗΔΙΚΑ. Για τον λόγο αυτό είναι απαραίτητη η τεχνική κεντρικοποίηση των πληροφορικών συστημάτων υγείας, τόνισε η κυρία Τσούμα, προσθέτοντας ότι πρέπει να αντιμετωπιστεί το φαινόμενο των νησίδων πληροφορίας με κατακερματισμένα δεδομένα που είναι εγκατεστημένα σε τοπικό επίπεδο σε διάφορες μονάδες και Φορείς, με αποτέλεσμα να καθίστανται μη επεξεργάσιμα σε οριζόντιο επίπεδο.