Τα διδάγματα που αντλήθηκαν από το πρόγραμμα αυτό τροφοδοτούν επίσης ένα πιο άρτιο πλαίσιο υποβολής εκθέσεων για τον ενισχυμένο κώδικα δεοντολογίας, το οποίο αναμένεται να παρουσιαστεί από τα υπογράφοντα μέρη τις προσεχείς εβδομάδες με βάση το έγγραφο καθοδήγησης της Επιτροπής που δημοσιεύθηκε τον περασμένο Μάιο.
Η κ. Βιέρα Γιούροβα, Αντιπρόεδρος αρμόδια για θέματα Αξιών και Διαφάνειας, δήλωσε σχετικά: «Η παραπληροφόρηση που σχετίζεται με την κρίση του κορονοϊού και τον πόλεμο της Ρωσίας κατά της Ουκρανίας καταδεικνύει σαφώς ότι χρειαζόμαστε ισχυρότερα εργαλεία για την καταπολέμηση της παραπληροφόρησης στο διαδίκτυο. Η διαδικασία αυτή αποδείχθηκε χρήσιμη και βελτίωσε τη διαφάνεια, αλλά παρουσίασε και αδυναμίες. Τα διδάγματα που αντλήθηκαν απ’ αυτήν θα τροφοδοτήσουν τον ενισχυμένο κώδικα κατά της παραπληροφόρησης, ο οποίος θα προσφέρει ένα πολύ πιο άρτιο και προβλέψιμο πλαίσιο για την αντιμετώπιση της παραπληροφόρησης».
Ο Επίτροπος Εσωτερικής Αγοράς κ. Τιερί Μπρετόν προσέθεσε τα εξής: «Με τον επικείμενο κώδικα δεοντολογίας, αναμένουμε ότι θα είναι άμεσα λειτουργικό ένα σταθερό πλαίσιο για την καταπολέμηση της παραπληροφόρησης. Μαζί με την πράξη για τις ψηφιακές υπηρεσίες, θα διασφαλίσουν ότι οι πλατφόρμες ανταποκρίνονται στις ευθύνες τους για τον περιορισμό της διάδοσης τέτοιου επιβλαβούς περιεχομένου.»
Η παρακολούθηση των μέτρων των πλατφορμών για τον περιορισμό της παραπληροφόρησης θα συνεχιστεί στο πλαίσιο του ανανεωμένου κώδικα. Το TikTok ανέφερε ότι, τον Μάρτιο και τον Απρίλιο, ο αριθμός των βίντεο που σχετίζονται με τον κορονοϊό και παραβιάζουν τις πολιτικές του μειώθηκε κατά 2.239 βίντεο σε σύγκριση με την προηγούμενη περίοδο αναφοράς, παράλληλα με την άρση των περιορισμών σε πολλές χώρες της ΕΕ.
Ο αριθμός των βίντεο που περιέχουν εσφαλμένες ιατρικές πληροφορίες ή που έχουν ετικέτα COVID-19 και τα οποία αφαιρέθηκαν λόγω παραβιάσεων μειώθηκε κατά 10.131 βίντεο σε σύγκριση με τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο. Η Meta αναφέρει επίσης ότι, τον Μάρτιο και τον Απρίλιο, αφαιρέθηκε από το Facebook και το Instagram λόγω παραβιάσεων των πολιτικών παραπληροφόρησης σημαντικά μικρότερος αριθμός αναρτήσεων που σχετίζονται με τον κορονοϊό: 124.000 αναρτήσεις από το Facebook και 14.000 από το Instagram σε σύγκριση με τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο.
Η Microsoft και η Google εξακολουθούν να αποτρέπουν τη δημοσίευση αρκετών εκατομμυρίων διαφημίσεων, συμπεριλαμβανομένου και περιεχομένου που σχετίζεται με τα εμβόλια, σύμφωνα με τις πολιτικές τους για το παραπλανητικό περιεχόμενο. Σε σύγκριση με την προηγούμενη περίοδο αναφοράς, το Twitter επισήμανε μικρότερο αριθμό λογαριασμών που ανεστάλησαν λόγω παραβίασης της πολιτικής του για την παραπλανητική πληροφόρηση.