Για τις Ηνωμένες Πολιτείες, που θα αντιπροσωπεύει οικονομική απώλεια 15,3 τρισεκατομμυρίων δολαρίων, ανέφερε ο ΟΟΣΑ σε έκθεση που δημοσιεύθηκε την Τρίτη, ο λογαριασμός θα αυξηθεί ακόμη περισσότερο εάν η διαταραχή στην εκπαίδευση επεκταθεί στο επόμενο ακαδημαϊκό έτος.
«Η απώλεια μάθησης θα οδηγήσει σε απώλεια δεξιοτήτων και οι δεξιότητες που σχετίζονται με την παραγωγικότητά τους», ανέφερε η έκθεση, εξηγώντας την προβλεπόμενη πτώση του παγκόσμιου ΑΕΠ.
Κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο έκλεισαν τα σχολεία για να περιορίσουν την εξάπλωση της πανδημίας, στις περισσότερες περιπτώσεις για περίπου 10 εβδομάδες, ή το ένα τρίτο του έτους σχολικής εκπαίδευσης.
Ο αντίκτυπος του κλεισίματος των σχολείων στην εκπαίδευση των παιδιών
Ένας αντίκτυπος ήταν να διευρυνθούν τα κενά στις εκπαιδευτικές ευκαιρίες μεταξύ πλουσίων και φτωχών. Τα παιδιά με πρόσβαση στο Διαδίκτυο, υπολογιστές και υποστηρικτικές οικογένειες τα πήγαν καλύτερα.
«Μαθητές από προνομιακό υπόβαθρο ... μπορούσαν να βρουν το δρόμο τους μετά από κλειστές πόρτες σχολείου σε εναλλακτικές ευκαιρίες μάθησης. Εκείνοι από μειονεκτικά περιβάλλοντα παρέμεναν συχνά εκτός λειτουργίας όταν κλείνουν τα σχολεία τους», ανέφερε η έκθεση.
Ακόμα και όταν ανοίγουν ξανά τα σχολεία σε πολλές χώρες, παραμένουν μεγάλες οι προκλήσεις για την εκπαίδευση, σύμφωνα με την έκθεση του ΟΟΣΑ. Τα σχολεία πρέπει να πλοηγηθούν στον τρόπο ανοίγματος ξανά χωρίς να προκαλούν νέα αύξηση των λοιμώξεων.
Με τις οικονομίες να συρρικνώνονται, υπάρχει κίνδυνος να μειωθεί ο προϋπολογισμός για την εκπαίδευση, ανέφερε η έκθεση. Και τα πανεπιστήμια θα πρέπει να ανακαλύψουν εκ νέου τους εαυτούς τους ώστε να παραμείνουν ελκυστικοί για τους μαθητές, ακόμη και όταν μπορούν πλέον να προσφέρουν την εμπειρία της παραδοσιακής πανεπιστημιούπολης.