Η συμφωνία των δύο πλευρών αυτό αντικατοπτρίζει τη δέσμευση του ΠΟΥ να αξιοποιήσει στον μέγιστο δυνατό βαθμό τις πολλαπλές ψηφιακές πλατφόρμες επικοινωνίας προκειμένου να αυξήσει την επιρροή του στους ανθρώπους σε παγκόσμιο επίπεδο, και να προωθήσει τον υγειονομικό αλφαβητισμό, τις υγιείς συμπεριφορές και δράσεις σε έναν ολοένα και πιο ψηφιοποιημένο κόσμο.
Οι πλατφόρμες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης μπορούν να αποτελέσουν σημαντικές πηγές πληροφοριών που επηρεάζουν συμπεριφορές και αποφάσεις που σχετίζονται με την υγεία. Ένας στους τέσσερις νέους ενήλικες αναζητά ενεργά ειδησεογραφικό περιεχόμενο σε πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, συμπεριλαμβανομένου του TikTok. Γνωστό είναι επίσης ότι οι άνθρωποι γίνονται όλο και περισσότερο στόχος παραπληροφόρησης και κακής πληροφόρησης σε αυτά τα ψηφιακά δίκτυα. Η νέα συνεργασία μεταξύ του ΠΟΥ και του TikTok πρόκειται να συμβάλει στην αντιμετώπιση αυτών των προκλήσεων με την προώθηση περιεχομένου βασισμένου σε επιστημονικά στοιχεία και την ενθάρρυνση θετικών διαλόγων για την υγεία.
«Αυτή η συνεργασία μπορεί να αποδειχθεί σημείο καμπής για το πώς οι πλατφόρμες μπορούν να είναι πιο κοινωνικά υπεύθυνες. Η διασταύρωση της υγείας και της τεχνολογίας παρουσιάζει μια ευκαιρία να προσεγγίσουμε ανθρώπους όλων των ηλικιών, όπου βρίσκονται, όταν θέλουν να έχουν πρόσβαση», δήλωσε ο Δρ Jeremy Farrar, επικεφαλής επιστήμονας του ΠΟΥ για να προσθέσει στη συνέχεια πως «συνεργαζόμενοι με το TikTok και άλλους, βοηθάμε τους ανθρώπους να έχουν πρόσβαση σε αξιόπιστες πληροφορίες και να συμμετέχουν σε επιστημονικό διάλογο που συμβάλλει συλλογικά στη διαμόρφωση ενός υγιέστερου μέλλοντος για όλους».
Σπάζοντας τα στίγματα
Με περισσότερους από 1 δισεκατομμύριο ανθρώπους να αποτελούν μέρος της παγκόσμιας κοινότητάς του, το TikTok χρησιμοποιεί την πλατφόρμα και την τεχνολογία του για την ευαισθητοποίηση σε θέματα υγείας και την αύξηση της πρόσβασης σε αξιόπιστες επιστημονικές πληροφορίες. Σπάζοντας τα στίγματα, μοιράζοντας εντυπωσιακές ιστορίες, παρέχοντας πόρους για την υποστήριξη όσων έχουν ανάγκη και δημιουργώντας ισχυρές κοινότητες, το TikTok στοχεύει να έχει θετικό αντίκτυπο στην ευημερία των ανθρώπων.
Γνωστό είναι επίσης ότι «εκατομμύρια άνθρωποι έρχονται καθημερινά στο TikTok για να μοιραστούν και να βρουν κοινότητα σε όλους τους τομείς της ζωής τους, συμπεριλαμβανομένης της ευημερίας τους, και πρέπει να διασφαλιστεί ότι θα βρουν αξιόπιστες πληροφορίες για αυτό το σημαντικό θέμα. Γι' αυτό σήμερα είμαστε στην ευχάριστη θέση να συνεργαζόμαστε με το δίκτυο επιρροής της υγείας Fides του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, για να ενισχύσουμε περαιτέρω αυτή τη δέσμευση, προσφέροντας ελκυστικό και έγκυρο περιεχόμενο για την ψυχική ευεξία στην κοινότητά μας», λέει ο Valiant Richey, Global Head of Trust and Safety Outreach and Partnerships, TikTok.
Το δίκτυο Fides του ΠΟΥ, που ξεκίνησε το 2020, κινητοποιεί τους δημιουργούς περιεχομένου υγείας για την αντιμετώπιση της παραπληροφόρησης και την ανάδειξη περιεχομένου βασισμένου σε αποδείξεις. Με μια κοινότητα άνω των 800 δημιουργών που προσεγγίζει 150 εκατομμύρια ανθρώπους σε διάφορες πλατφόρμες, το Fides μπορεί να συμβάλει στην ενίσχυση της στοχευμένης, αξιόπιστης επικοινωνίας για να βοηθήσει τους ανθρώπους να έχουν πρόσβαση σε καλύτερες πληροφορίες για την υγεία.
Ο Δρ Alain Labrique, Διευθυντής Ψηφιακής Υγείας και Καινοτομίας του ΠΟΥ, τόνισε τη σημασία αυτής της πρωτοβουλίας: «Οι δημιουργοί που κατανοούν τις ανάγκες του κοινού τους έχουν μια μοναδική ευκαιρία να γεφυρώσουν το χάσμα μεταξύ της επιστήμης και της καθημερινής ζωής. Σε αυτό το σημείο ο ΠΟΥ μπορεί να παρέμβει για να υποστηρίξει τους φορείς επιρροής στην παροχή τεκμηριωμένων πληροφοριών, διασφαλίζοντας ότι οι συζητήσεις για την υγεία σε πλατφόρμες όπως το TikTok θα είναι τόσο εντυπωσιακές όσο και ενημερωμένες».
Η συνεργασία θα επεκτείνει τις προσπάθειες γύρω από μια σειρά σχετικών θεμάτων υγείας, μεταφράζοντας επιστημονικά τεκμηριωμένες πληροφορίες σε σχετικό και εύπεπτο περιεχόμενο βίντεο, με μεγαλύτερη υποστήριξη για τους φορείς επιρροής μέσω των προγραμμάτων κατάρτισης δημιουργών του TikTok.