Ερευνητές στις ΗΠΑ διεξήγαγαν μια τυχαιοποιημένη ελεγχόμενη δοκιμή της επίδρασης μιας καμπάνιας στο Facebook που αποτελείται από σύντομα βίντεο γιατρών και νοσηλευτών που ενθαρρύνουν τους χρήστες να μείνουν στο σπίτι για τις γιορτές των Ευχαριστιών και των Χριστουγέννων. Τα κύρια αποτελέσματα περιελάμβαναν την απόσταση που διανύθηκε και το κλάσμα που έφυγε από το σπίτι.
Η ανάλυση των δεδομένων τοποθεσίας κινητού τηλεφώνου έδειξε ότι η μέση απόσταση που διανύθηκε σε περιοχές με υψηλή κάλυψη καμπάνιας μειώθηκε κατά 0,993 τοις εκατό (95% CI -1.616 σε -0.371; P = .002) για τρεις ημέρες πριν από κάθε αργία σε σύγκριση με χαμηλή περιοχές κάλυψης.
Το κλάσμα που έμεινε στο σπίτι δεν επηρεάστηκε σημαντικά (προσαρμοσμένη διαφορά 0,030, Ρ = 0,881).
Ένα τρίτο πρωτογενές αποτέλεσμα ήταν οι μολύνσεις από την COVID-19 που καταγράφηκαν στις περιοχές που έτρεξε η καμπάνια πέντε ημέρες μετά τις διακοπές. Σε περιοχές όπου ξεκίνησε η εκστρατεία, οι μολύνσεις μειώθηκαν κατά 3,5 % (P = .013) σε σύγκριση με τις περιοχές ελέγχου.
Οι συγγραφείς λένε ότι οι κλινικοί ιατροί μπορούν να αποτελέσουν ένα αποτελεσματικό κανάλι για την επικοινωνία πληροφοριών που σώζουν ζωές μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
ΠΗΓΗ: UNIVADIS