Ο Υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας, Νίκος Χαρδαλιάς ανακοίνωσε ότι από τη Δευτέρα 11 Γενάρη ανοίγουν τα νηπιαγωγεία, τα δημοτικά, τα σχολεία ειδικής γωγής όλων των βαθμίδων καθώς και οι παιδικοί και βρεφονηπιακοί σταθμοί.
Tα νηπιαγωγεία, τα δημοτικά, οι παιδικοί και βρεφονηπιακοί σταθμοί. θα ανοίξουν και στις περιοχές που ισχύει αυστηρότερο lockdown, μετά την εισήγηση της Επιτροπής.
Τα μέτρα λειτουργίας των σχολείων
Αυτό συνοδεύεται από επιπλέον μέτρα για να διασφαλιστεί η ασφάλεια και των μελών της σχολικής κοινότητας
- Πρόληψη για διαφοροποιημένη ώρα και προσέλευσης και αναχώρησης ανά ομάδες τμημάτων, όπου αυτό είναι εφικτό και αναγκαίο, με εξαίρεση περιπτώσεις μαζικής μεταφοράς μαθητών καθώς και για χρήση περισσότερων της μίας εισόδου της σχολικής μονάδας όπου αυτές υπάρχουν.
- Όσοι εκπαιδευτικοί επιθυμούν να επιβληθούν σε δωρεάν έλεγχοι μπορούν να υποβάλλουν αίτημα στην πλατφόρμα edu. testing.gov.gr και θα ενημερώνονται με SMS για το πλησιέστερο από τα 380 σημεία ελέγχου της χώρας.
- Διατηρούνται όλα τα μέτρα, όπως η χρήση μάσκας παντου, αντισηπτικών, οι σχολαστικοί καθαρισμοί και τα ειδικότερα μέτρα για τα κυλικεία.
Όσον αφορά τους παιδικούς και βρεφονηπιακούς σταθμούς, η χρήση μάσκας είναι υποχρεωτική για τους εργαζομένους και προαιρετική για τους μαθητές.
«Στις περιοχές αυτές χρειάζεται ιδιαίτερα προσοχή» ανέφερε χαρακτηριστικά.
Παπαευαγγέλου: Οι λόγοι πίσω από το άνοιγμα των σχολείων
Η καθηγήτρια Παιδιατρικής Λοιμωξιολογίας και μέλος της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων μίλησε για την απόφαση να ανοίξει η πρωτοβάθμια εκπαίδευση στη χώρα από τη Δευτέρα. Αρχικά ανέφερε ότι έπρεπε να ανοίξουν περισσότερο για αναπτυξιακούς λόγους παρά για μαθησιακούς.
«Τα σχολεία είναι τα τελευταία που θα πρέπει να κλείνουν και τα πρώτα που πρέπει να ανοίγουν», ανέφερε αρχικά, για να προσθέσει: «Τα σχολεία πρέπει πρωτίστως να ανοίξουν για αναπτυξιακούς λόγους και στη συνέχεια για μαθησιακούς. Όλοι μας βλέπουμε την επιβάρυνση που παρουσιάζουν πολλά παιδιά από τη μακροχρόνια παραμονή στο σπίτι. Οι περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες κατάφεραν να συντηρήσουν τη διά ζώσης εκπαίδευση, παρά τα μέτρα που έχουν πάρει για τον ιό. Εξακολουθούμε να στηρίζουμε πως δεν παρατηρείται αυξημένη μετάδοση εντός των σχολείων».
Πέρα από τους αναπτυξιακούς λόγους που καθιστούσαν αναγκαίο το άνοιγμα τους η καθηγήτρια επανέλαβε για μία ακόμη φορά ότι έχει αποδειχτεί ως δεν παρατηρείται μετάδοση μέσα στα σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Δεδομένα έδειξαν ότι ακόμα όταν αυτά ήταν κλειστά μέσα στον Δεκέμβριο υπήρχε ενδοοικογενειακή μετάδοση από τα παιδιά, η οποία ήταν υψηλότερη από όταν τα σχολεία ήταν ανοιχτά, «επιβεβαιώνοντας ότι το σχολικό περιβάλλον είναι το πιο ασφαλές».
Όσον αφορά το άνοιγμα των σχολείων στις περιοχές με αυστηρότερο lockdown αιτιολόγησε την απόφαση ως εξής: «Σε κάποιες από αυτές τις περιοχές, η αύξηση των κρουσμάτων έγινε μετά από μία κοινωνική εκδήλωση. Σε κάποιες άλλες αφορά μικρές κοινότητες με πολύ μικρό αριθμό μαθητών».
«Σταδιακά η προσέλευση και η αποχώρηση από το σχολείο»
Τέλος, η Βάνα Παπαευαγγέλου, συμπλήρωσε για τα σχολεία πως θα ανοίξουν με «επιπλέον μέτρα», όπως «η σταδιακή προσέλευση και αποχώρηση μαθητών και εκπαιδευτικών για τη μείωση του συγχρωτισμού». Ενώ, πρόσθεσε: «Στόχος μας είναι να παραμείνουν ανοικτά τα δημοτικά και να ανοίξει σύντομα και η δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Ανησυχούμε για την τυχόν υπερμετάδοση στις γιορτές για αυτό και οι εισηγήσεις μας είναι ιδιαίτερα προσεκτικές, πηγαίνουμε βήμα-βήμα ώστε να αποφασίζουμε έχοντας την καλύτερη δυνατή εικόνα».
Η κ. Παπαευαγγέλου, μάλιστα, χαρακτήρισε ήρωες τους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι μέσω της τηλεκπαίδευσης κατάφεραν να χρησιμοποιούν κάθε μέρα την φαντασία τους ώστε να διατηρούν να σταθερά αμείωτο το ενδιαφέρον τους..