Αρχικά ο κ. Κωνσταντίνος Κυρανάκης τόνισε πως «η επόμενη χρονιά να είναι ακόμη πιο σημαντική για τις τεχνολογικές εξελίξεις και ακόμη πιο σημαντική για την χώρα μας, η οποία θέλει να βρίσκεται στο επίκεντρο αυτών των εξελίξεων».
Στη συνέχεια έκανε λόγο μάλιστα για ευκαιρία πειραματισμού με τις εξελίξεις στην τεχνητή νοημοσύνη με επίκεντρο πάντα την εξυπηρέτηση του πολίτη. «Το να μπορείς δηλαδή είτε να διαγνώσεις πιο γρήγορα μια ασθένεια, είτε να προστατεύσεις τους ανθρώπους σε περιοχές με φυσικές καταστροφές». Μιλώντας για τα δεδομένα τόνισε ότι «τώρα είναι η στιγμή να τα δομήσουμε με έναν καλύτερο τρόπο, διότι από όλες αυτές τις εφαρμογές και τις πηγές δεδομένων που αυτή την στιγμή το υπουργείο μας χτίζει βάσεις και χτίζει γνώση, θα πρέπει να σκεφτούμε ότι αν δεν φτιάξουμε μια σωστή δομή το 2024 πολύ σύντομα η χώρα μας δεν θα μπορεί να επεξεργαστεί σωστά αυτά τα δεδομένα και θα έχουμε χάσει μια μεγάλη ευκαιρία».
Υπογράμμισε μάλιστα το ρόλο των data centers αναφέροντας ότι «για εμάς όλη αυτή η υπολογιστική ισχύ που απαιτείται είτε για εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης είτε για data processing είτε για connectivity είναι πολύ σημαντικό στο να αισθάνεται ο επενδυτής, οι κυβερνήσεις, οι πολίτες ότι αυτές οι υποδομές λειτουργούν σωστά, γρήγορα, με ασφάλεια, αξιοπιστία».
Αναφερόμενος στο νέο Οργανισμό Κυβερνοασφάλειας και στην Εθνική Πολιτική Κυβερνοασφάλειας, τόνισε ότι «θα μπορούν να εξασφαλίσουν ότι σε ανώτατο επίπεδο τα δεδομένα θα είναι διασφαλισμένα, η διαχείριση και διακίνηση θα μπορεί να γίνεται με μεγάλη ταχύτητα και αξιοπιστία ώστε να μη διακυβευτεί η σχέση εμπιστοσύνης με τους πολίτες. Το υπουργείο μας κάνει πολλές κινήσεις ώστε τα δεδομένα να είναι ασφαλή και ειδικά σε τομείς όπως είναι η δημόσια υγεία -τα δεδομένα υγείας είναι ό,τι πιο ευαίσθητο υπάρχει».
Πρόσθεσε ότι «αυτές οι εξελίξεις δεν έχουν ιδεολογικό πρόσημο, είναι προς συμφέρον του πολίτη να προχωρήσουμε μπροστά και γρήγορα και να αποτελέσουμε παράδειγμα για την υπόλοιπη Ευρώπη».
Δεν παρέλειψε να αναφερθεί στη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης για την εξυπηρέτηση των πολιτών, στο ψηφιακό βοηθό του gov.gr. «Είμαστε η πρώτη χώρα στην ΕΕ που εφαρμόζει ένα ευρύ γλωσσικό μοντέλο στην εξυπηρέτηση πολιτών με αυτό τον τρόπο, για κάθε υπηρεσία του ελληνικού Δημοσίου. Είναι ευκαιρία να εκπαιδεύσουμε το μοντέλο ώστε η εξυπηρέτηση του πολίτη να γίνεται οποιαδήποτε στιγμή, από οποιοδήποτε σημείο για οποιοδήποτε θέμα και σε οποιαδήποτε γλώσσα».