Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι, μετά την πρόσκληση της Επιτροπής, οι πλατφόρμες αφαίρεσαν ή μπλόκαραν εκατομμύρια παραπλανητικές διαφημίσεις ή αναρτήσεις προϊόντων. Η σάρωση που διενέργησε το Δίκτυο Συνεργασίας για την Προστασία των Καταναλωτών (CPC) περιλάμβανε δύο μέρη: υψηλού επιπέδου έλεγχο των διαδικτυακών πλατφορμών και σε βάθος ανάλυση συγκεκριμένων διαφημίσεων και ιστοτόπων που συνδέονται με προϊόντα για τα οποία υπάρχει υψηλή ζήτηση λόγω του κορονοϊού.
Ο Επίτροπος Δικαιοσύνης, κ. Ντιντιέ Ρεντέρς, δήλωσε σχετικά: «Οι μεγαλύτερες διαδικτυακές πλατφόρμες απάντησαν θετικά στην έκκληση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την καταπολέμηση της απάτης και των παραπλανητικών προσφορών και απέδειξαν τη σαφή τους δέσμευση για την αφαίρεση επιβλαβούς περιεχομένου. Ωστόσο, όπως έδειξε η πρόσφατη σάρωση, οι ανέντιμοι έμποροι βρίσκουν συνεχώς νέους τρόπους για την εκμετάλλευση των αδυναμιών των καταναλωτών, την παράκαμψη των αλγοριθμικών ελέγχων και τη δημιουργία νέων ιστοτόπων. Εν μέσω μιας πανδημίας παγκόσμιων διαστάσεων, ως καταναλωτές πρέπει να γνωρίζετε ότι δεν υπάρχουν διαδικτυακές θαυματουργές θεραπείες. Είμαι ευγνώμων που οι εθνικές αρχές προστασίας των καταναλωτών διατηρούν υψηλό επίπεδο εγρήγορσης και συνεργάζονται με την Επιτροπή για την προστασία των καταναλωτών στο διαδίκτυο.»
Οι αρχές προστασίας των καταναλωτών 27 χωρών συμμετείχαν στον έλεγχο υψηλού επιπέδου των πλατφορμών και υπέβαλαν 126 απαντήσεις σχετικά με τις εταιρείες με τις οποίες η Επιτροπή βρίσκεται σε τακτική επαφή αλλά και με πλατφόρμες εθνικής εμβέλειας.
Έμφαση δόθηκε στον έλεγχο των προσφορών που αφορούν προστατευτικές μάσκες και καλύμματα, απολυμαντικά υγρά, διαγνωστικά τεστ, τρόφιμα, συμπληρώματα διατροφής και μη εδώδιμα προϊόντα με υποτιθέμενη θεραπευτική δράση που συνδέεται με τον κορονοϊό.
Δείτε όλα τα αποτελέσματα της σάρωσης στο Δελτίο Τύπου.
Επιπλέον η Επιτροπή δημοσίευσε εδω επικαιροποιημένες συμβουλές προς τους καταναλωτές και τους εμπόρους για το πώς να αποφεύγουν τις ανέντιμες εμπορικές πρακτικές στο διαδίκτυο.