Σύμφωνα με τα IQVIA Weekly Data, την εβδομάδα 06/04 - 12/04, όλες οι κύριες προϊοντικές κατηγορίες που διακινούνται μέσω ιδιωτικών φαρμακείων εμφάνισαν πτωτική πορεία σε πωλήσεις τεμαχίων, σε σχέση με την αμέσως προηγούμενη εβδομάδα (30/03 – 05/04).
Πιο συγκεκριμένα:
- Φάρμακα: -4,4% (-400 χιλ. τμχ.)
- Προϊόντα OTC: -13,2% (-289 χιλ τμχ.)
- Καλλυντικά: -0,7% (-5,5 χιλ. τμχ.)
- Προϊόντα διατροφής: -2,5% (-1,6 χιλ. τμχ.)
- Προϊόντα φροντίδας ασθενών: -9,9% (-38 χιλ. τμχ.)
Οι υποκατηγορίες που οδηγούν αυτή την αύξηση από εβδομάδα σε εβδομάδα είναι οι παρακάτω:
- Στα Φάρμακα, η κατηγορία των Αναπνευστικών (R0) η οποία μειώνεται κατά -13,5% (-89 χιλ. τμχ.)
- Στα Προϊόντα OTC, τα Παυσίπονα/Αντιπυρετικά (02) μειώνονται κατά -18,2% (-146 χιλ. τμχ.)
- Στα Καλλυντικά, τα προϊόντα Προσωπικής Υγιεινής (85) μειώνονται κατά -10,1% (-23 χιλ. τμχ.)
Στα Προϊόντα διατροφής, η κατηγορία των Βρεφικών Τροφών (35) μειώνεται κατά -1,7% (-800 τμχ.)
Στα Προϊόντα Φροντίδας ασθενών, η κατηγορία Διαγνωστικών Οργάνων (56) μειώνεται κατά -22,5% (-27 χιλ. τμχ.)
Σε σχέση με την αντίστοιχη εβδομάδα του 2019 (08/04 – 14/04) οι τάσεις διαμορφώθηκαν ως εξής:
- Φάρμακα: +6,2% (+505 χιλ. τμχ.)
- Προϊόντα OTC: -5,0% (-97 χιλ. τμχ.)
- Καλλυντικά: +27,4% (+179 χιλ. τμχ.)
- Προϊόντα διατροφής: -18,9% (-15 χιλ τμχ.)
- Προϊόντα φροντίδας ασθενών: -11,1% (-43 χιλ. τμχ.)
Ενδεικτικά, κάποιες από τις υποκατηγορίες με τη μεγαλύτερη μεταβολή σε σχέση με το 2019 είναι:
- Στα Φάρμακα, η κατηγορία των Καρδιολογικών (C0) η οποία αυξάνεται κατά +24,9% (+464 χιλ. τμχ.)
- Στα Προϊόντα OTC, τα Αντιβηχικά (01) μειώνονται κατά -29,6% (-125 χιλ. τμχ.)
- Στα Καλλυντικά, τα προϊόντα Προσωπικής Υγιεινής, περιλαμβάνονται τα αντισηπτικά τζελ χεριών, (85) αυξάνονται κατά +190,8% (+136 χιλ. τμχ.)
- Στα Προϊόντα διατροφής, η κατηγορία των Βρεφικών Τροφών (35) μειώνεται κατά -13,3% (-8 χιλ. τμχ.)
- Στα Προϊόντα Φροντίδας ασθενών, οι επίδεσμοι / έμπλαστρα (49) μειώνονται κατά -39,8% (-13 χιλ. τμχ.)
Τα IQVIA Weekly Data συλλέγονται από περισσότερα από 2000 φαρμακεία, σε όλη την Ελλάδα, και αποτυπώνουν την αγορά σε 70 περιοχές.