Στον πυρήνα της Merck βρισκόταν εξαρχής η καινοτομία, η τεχνολογική και επιστημονική ανάπτυξη. «Γεννηθείσα» περισσότερο από 353 χρόνια πριν, η Merck είναι μια εταιρεία επιστημών και τεχνολογίας, η οποία με σταθερό εφαλτήριο την Ευρώπη, δημιουργεί προϊόντα που φθάνουν απ’ άκρη σ’ άκρη του πλανήτη. Μια εταιρεία που χαρακτηρίζεται από την διαφορετικότητα, την συμπερίληψη και το άνοιγμα σε διαφορετικές κουλτούρες.
«Η ανακάλυψη νέων θεραπειών και η παραγωγή φαρμάκων ξεκινά πάντα στην Ευρώπη», εξηγεί στο News4Health η Αλεξάνδρα Κιτσαντά, Communications Manager, Greece and Cluster Communications Liaison, της Merck Νοτιοανατολικής Ευρώπης.
«Αφουγκραζόμαστε τους ασθενείς, αναλαμβάνουμε πρωτοβουλίες και επιδιώκουμε τα ζητούμενα αποτελέσματα», αναφέρει χαρακτηριστικά η κα Κιτσαντά. Παράλληλα, όμως, η εταιρεία επιδιώκει να κατανοήσει τις ανάγκες και των φροντιστών, συμβάλλοντας έτσι στη βελτίωση της καθημερινότητας και της ποιότητας ζωής τους.
Η κα Κιτσαντά μιλάει στο News4Health την επίδραση της ψηφιοποίησης στην επικοινωνία της νέας εποχής, ενώ ξεχωρίζει τις δράσεις της εταιρείας για την υποστήριξη των νέων ανθρώπων. Μεταξύ αυτών πρόγραμμα, στο πλαίσιο του οποίου εργαζόμενοι της Merck Ελλάδος ανέλαβαν το ρόλο του μέντορα, συζητώντας με μαθητές της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε 3 σχολεία σε Βυτίνα, Μυτιλήνη και Φλώρινα.
Πώς έχει αλλάξει και πώς έχει εξελιχθεί ο ρόλος της επικοινωνίας στον κλάδο τα τελευταία χρόνια;
Η αλήθεια είναι πως οι αλλαγές είναι ριζικές και δεν αφορούν μόνο στην επικοινωνία αλλά στο σύνολο της λειτουργίας των εταιρειών του χώρου. Καθώς διανύουμε την «Ψηφιακή Δεκαετία της Ευρώπης», το επίκεντρο των προσπαθειών μας σε πολλά πεδία στρέφεται γύρω από την ψηφιοποίηση. Με αυτήν τη λογική, δημιουργούμε και αξιοποιούμε ψηφιακά εργαλεία και λύσεις με τελικό στόχο τη δημιουργία αξίας για τους ασθενείς, τους επαγγελματίες υγείας, τους πελάτες, τους συνεργάτες και τους επιχειρηματικούς φορείς με τους οποίους αλληλεπιδρούμε.
Για εμάς στη Merck, η ψηφιοποίηση αφορά τόσο σε κάποιες από τις παρεχόμενες υπηρεσίες αλλά και ευρύτερα στην στρατηγική επικοινωνίας μας, καθώς και στην ανάπτυξη νέων ψηφιακών επιχειρηματικών μοντέλων. Σε αυτήν τη λογική, η επικοινωνιακή μας στρατηγική έχει υιοθετήσει αυτή την αλλαγή παραδείγματος, με ισορροπημένο τρόπο, λαμβάνοντας πάντα υπόψη τις τοπικές ή/και περιφερειακές ιδιαιτερότητες. Αυτό σημαίνει πως σεβόμαστε τα παραδοσιακά μοντέλα και τρόπους επικοινωνίας, αλλά δίνουμε την έμφαση που απαιτείται στο ψηφιακό πεδίο. Χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι η ανάπτυξη του εταιρικού μας λογαριασμού στο LinkedIn, αλλά και η μεγιστοποίηση της χρήσης εργαλείων όπως τα newsletters προς διαφορετικά κοινά.
Η Merck έχει έντονη παρουσία στην Ευρώπη. Πώς αποτυπώνεται αυτή η παρουσία με αριθμούς;
Η Merck είναι μια εταιρεία επιστημών και τεχνολογίας με περισσότερα από 353 χρόνια ιστορίας και παγκόσμιας παρουσίας, με τον πυρήνα της τεχνολογικής και επιστημονικής ανάπτυξής να βρίσκεται στην Ευρώπη. Διαθέτουμε ένα συμπαγές σύστημα ποιότητας, που κληροδοτήθηκε από τον ιδρυτή μας Emanuel Merck, πρωτοπόρο των προτύπων ποιότητας του 19ου αιώνα. Ένα σύστημα που οι επόμενες γενιές συνέχισαν να προσαρμόζουν.
Διαθέτουμε 57 μονάδες παραγωγής σε όλη την Ευρώπη στους τομείς της Υγείας, των Βιοεπιστημών και των Ηλεκτρονικών (ημιαγωγοί), ενώ 1 από τις 4 μονάδες R&D (Έρευνας και Ανάπτυξης) που διαθέτει παγκοσμίως η εταιρεία βρίσκεται στο Ντάρμσταντ της Γερμανίας. Η ανακάλυψη νέων θεραπειών και η παραγωγή φαρμάκων ξεκινά πάντα στην Ευρώπη και στη συνέχεια ενδεχομένως μεταφέρεται σε άλλες περιοχές (Λατινική Αμερική, περιοχές Ασίας και Ειρηνικού) ή σε κατασκευαστές – εξωτερικούς συνεργάτες. Στον κλάδο της Υγείας, το 2020, απασχολήσαμε περισσότερους από 26.500 εργαζόμενους σε 32 χώρες στην Ευρώπη, εκ των οποίων οι 3.800 απασχολούνται άμεσα ή έμμεσα στον τομέα Έρευνας & Ανάπτυξης. Παραδίδουμε τα φάρμακα και τις θεραπείες μας σε 90 εκατομμύρια ασθενείς σε 66 χώρες παγκοσμίως και σε 27 εκατομμύρια στην Ευρώπη.
Μια από τις μεγάλες προκλήσεις τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Ευρώπη γενικότερα είναι η επαγγελματική προοπτική των νέων. Πώς ανταποκρίνεται η Merck σε αυτήν την πρόκληση;
Δίνουμε έμφαση στην υποστήριξη των νέων ανθρώπων έμπρακτα. Οι επόμενες γενιές είναι το μέλλον της Ευρώπης. Θέλουμε να διασφαλίσουμε ότι θα τους βοηθήσουμε να αποκτήσουν πρόσβαση στην αγορά εργασίας και να δημιουργήσουμε ευκαιρίες για αυτούς, ενώ επιδιώκουμε επίσης να προωθήσουμε το πνεύμα της περιέργειας μεταξύ τους μέσω συγκεκριμένων προγραμμάτων.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η δράση «Curious Minds, Creative Professionals», το οποίο υποστηρίξαμε τους προηγούμενους μήνες μέσα από τη συνεργασία μας με τη μη κερδοσκοπική εταιρεία «The Tipping Point». Στο πλαίσιο του προγράμματος, εργαζόμενοι της Merck Ελλάδος αναλάβαμε το ρόλο του μέντορα, συζητώντας με μαθητές της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε 3 σχολεία σε Βυτίνα, Μυτιλήνη και Φλώρινα, και μέσω live ομαδικών συνεδριών και ασύγχρονων ερωταπαντήσεων τους ενημερώσαμε για τους κλάδους κυρίως των θετικών επιστημών, βοηθώντας τους να ανακαλύψουν την καθοριστική σημασία που έχουν ορισμένες δεξιότητες στην επαγγελματική εξέλιξη στους θετικούς τομείς. Αντίστοιχα έχουμε συνεργασία και με τη Γερμανική Σχολή Αθηνών, στο πλαίσιο της οποίας πραγματοποιούμε σύντομα προγράμματα μαθητείας με στόχο να συμβάλλουμε θετικά στον ακαδημαϊκό και επαγγελματικό προσανατολισμό των μαθητών.
Τι θέση έχει η προσέγγιση των ασθενών στην τρόπο λειτουργίας σας;
Αυτοπροσδιοριζόμαστε ως μια εταιρεία που κατευθύνεται προς τον ασθενή, με τρόπο που ξεπερνά την έννοια της ασθενοκεντρικότητας. Χτίζουμε στρατηγικές για τις ανάγκες των ασθενών αναπτύσσοντας πρωτοβουλίες και προγράμματα, με τελικό στόχο να συνεισφέρουμε στη βελτίωση, την επιμήκυνση και τη δημιουργία ζωής. Αφουγκραζόμαστε τους ασθενείς, αναλαμβάνουμε πρωτοβουλίες και επιδιώκουμε τα ζητούμενα αποτελέσματα. Προσπαθούμε να κατανοήσουμε τις υπάρχουσες ανάγκες μέσω της στενής συνεργασίας με Συλλόγους Ασθενών, την υποστήριξη των πρωτοβουλιών τους και τη συνδημιουργία προγραμμάτων.
Εργαζόμαστε μαζί στη λογική του μηνύματος «As One For Patients» της Merck που συνοψίζει τον σκοπό μας, με στόχο να προχωρήσουμε ακόμα περισσότερο στο μέλλον και να κατανοήσουμε τις ανάγκες και των φροντιστών, συμβάλλοντας έτσι στη βελτίωση της καθημερινότητας και της ποιότητας ζωής τους. Για του λόγου το αληθές, η παγκόσμια πρωτοβουλία της Merck Embracing Carers™, επικεντρώνεται στην αναγνώριση και την ευαισθητοποίηση γύρω από τον κρίσιμο ρόλο των άτυπων φροντιστών αλλά και στην έμπρακτη ανάπτυξη λύσεων σε συνεργασία με παγκόσμιες οργανώσεις φροντιστών. Στην Ελλάδα, τα τελευταία χρόνια έχουμε συνεργαστεί με μεγάλους Συλλόγους Ασθενών στους θεραπευτικούς τομείς της Νευρολογίας & Ανοσολογίας, της Ογκολογίας και της Γονιμότητας. Παράλληλα, μας ενδιαφέρει η συμμετοχή σε συνέργειες και με οριζόντιους κλαδικούς φορείς για ζητήματα που αφορούν στο σύνολο των ασθενών στη χώρα.
Η συμπερίληψη και η διαφορετικότητα με ποιον τρόπο προωθούνται από τη Merck;
Είμαστε μια εταιρεία που χαρακτηρίζεται από την διαφορετικότητα, την συμπερίληψη και το άνοιγμα σε διαφορετικές κουλτούρες. Άνθρωποι από 43 διαφορετικές εθνικότητες εργάζονται για την Merck σε 32 χώρες με παρουσία στην Ευρώπη. Η διαφορετικότητα είναι ένα από τα κλειδιά της επιτυχίας της Merck, καθώς επιτρέπει νέες ιδέες να προβάλλονται από πολύ διαφορετικούς επαγγελματίες με διαφορετικές προοπτικές και ευαισθησίες. Γι' αυτό προσπαθούμε να δημιουργήσουμε ομάδες που σχηματίζονται από διαφορετικές εθνικότητες, γλώσσες, ηλικίες, εκπαίδευση και πολιτισμούς.
Έτσι λοιπόν, έχουμε δεσμευτεί να ενισχύσουμε και να επεκτείνουμε την κουλτούρα συμπερίληψης, διαφορετικότητας και ισότητας αναφορικά με τους εργαζόμενούς μας. Το πετυχαίνουμε ακολουθώντας τη στρατηγική DE&I (Diversity, Equity and Inclusion) που αποτελείται από τρεις πυλώνες: πρώτον, την προσέλκυση, την ανάπτυξη και τη διατήρηση των καλύτερων εργαζομένων· δεύτερον, την εξυπηρέτηση ποικίλων πελατών και αγορών· και τρίτον, την προώθηση της καινοτομίας μέσω της συμπερίληψης.