Εδώ και πολύ καιρό εξάλλου είναι μεγάλο θέμα συζήτησης αν τα αντιβιοτικά ή όχι μπορούν να είναι αποτελεσματικά σε αυτές τις λοιμώξεις και για τους ενήλικες. Οι απόψεις σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο πρέπει να αντιμετωπίζονται οι ασθενείς και αν πρέπει ή όχι και πότε να λαμβάνουν αντιβιοτικά τα παιδιά είναι μια συζήτηση που δεν τελειώνει.
Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Σαουθάμπτον έλεγξαν κατά πόσο η αμοξυκιλλίνη μπορεί να «μετριάσει» τα συμπτώματα της λοίμωξης στα παιδιά. Στη μελέτη συμμετείχαν 432 παιδιά ηλικίας έξι μηνών με 12 χρονών με λοιμώξεις του αναπνευστικού χωρίς επιπλοκές. Στα μισά παιδιά έδωσαν placebo και στα υπόλοιπα το αντιβιοτικό για 3 φορές την ημέρα για μια εβδομάδα. Οι γονείς κράτησαν σημειώσεις με τα συμπτώματα ενώ έγινε και εξέταση στο τέλος της εβδομάδας .
Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η αμοξυκιλλίνη δεν βοήθησε ιδιαίτερα τους ασθενείς να αισθανθούν καλύτερα σε συντομότερο χρονικό διάστημα. Οι συγγραφείς της έρευνας αναφέρουν ωστόσο ότι τα παιδιά που πήραν αντιβιοτικό ανάρρωσαν 13% πιο γρήγορα σε σύγκριση με τα παιδιά που πήραν placebo. Ακόμα και τα παιδιά που ο γιατρός τους δεν πίστευε ότι έχουν πνευμονία δεν έγιναν καλά πιο γρήγορα καλά σύμφωνα με όσα ανέφερε ο Paul Little, επικεφαλής της έρευνας.
H χρήση της αμοξυκιλλίνης μάλιστα για την θεραπεία των λοιμώξεων στα παιδιά που υπάρχει δεν υπάρχει υποψία πνευμονίας, δεν είναι σίγουρο ότι θα βοηθήσει και μπορεί να είναι και επιβλαβής. Η κατάχρηση των αντιβιοτικών είναι κάτι το σύνηθες στην πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας, και όταν μάλιστα δεν υπάρχει λόγος συνταγογράφησής αντιβιοτικών, μπορεί να οδηγήσει στην ανθεκτικότητα των μικροβίων, όπως είπε ο ίδιος.
Τα αποτελέσματα μας προτείνουν ότι μόνο όταν υπάρχει υποψία πνευμονίας, οι γιατροί πρέπει να δίνουν αντιβιοτικά ενώ πρέπει να είναι σε θέση να εξηγούν με σαφήνεια στους ασθενείς τι ισχύει στην κάθε περίπτωση και στην περίπτωση των παιδιών να γίνεται επανεξέταση του ασθενούς πριν την απόφαση χορήγησης αντιβιοτικών.
Η μελέτη αυτή δημοσιεύτηκε στο The Lancet.
Απόδοση από το https://www.studyfinds.org