Την επίπτωση των τελευταίων γεγονότων στην αγοραστική συμπεριφορά των ασθενών και καταναλωτών, από τα φαρμακεία λιανικής αποτυπώνει η έκθεση που βασίστηκε στα IQVIA Weekly Data, για την εβδομάδα 18/05 - 24/05.
Σύμφωνα λοιπόν με τα στοιχεία για την εν λόγω εβδομάδα, οι κύριες προϊοντικές κατηγορίες που διακινούνται μέσω ιδιωτικών φαρμακείων κινήθηκαν πτωτικά σε πωλήσεις τεμαχίων, σε σχέση με την αμέσως προηγούμενη εβδομάδα (11/05 – 17/05). Εξαίρεση αποτελεί η κατηγορία με τα Προϊόντας Φροντίδας ασθενών, στην οποία περιλαμβάνονται οι ιατρικές μάσκες, η οποία καταγράφει θετικό πρόσημο στις πωλήσεις.
Ειδικότερα, στις γενικότερες κατηγορίες:
- Φάρμακα: -12,1% (-1 εκατομ. τμχ.)
- Προϊόντα OTC: -6,7% (-111 χιλ. τμχ.)
- Καλλυντικά: -8,4% (-78 χιλ. τμχ.)
- Προϊόντα διατροφής: -8,8% (-6,4 χιλ. τμχ.)
- Προϊόντα φροντίδας ασθενών: +14,6% (+58 χιλ. τμχ.)
Οι υποκατηγορίες που οδηγούν αυτή την τάση από εβδομάδα σε εβδομάδα είναι:
- Στα Φάρμακα, η κατηγορία των Καρδιολογικών (C0) η οποία μειώνεται κατά -15,5% (-325 χιλ. τμχ.)
- Στα Προϊόντα OTC, τα Αντιβηχικά (01) μειώνονται κατά -17,8% (-37 χιλ. τμχ.)
- Στα Καλλυντικά, τα Προϊόντα Γυναικείας Ομορφιάς (82) μειώνονται κατά -13,9% (-24 χιλ. τμχ.)
- Στα Προϊόντα διατροφής, η κατηγορία των Βρεφικών Τροφών (35) μειώνεται κατά -9,6% (-5,3 χιλ. τμχ.)
- Στα Προϊόντα Φροντίδας ασθενών, η κατηγορία Ιατρικά/Χειρουργικά Βοηθήματα (57), περιλαμβάνονται οι ιατρικές μάσκες, αυξάνεται κατά +26,9% (+31 χιλ. τμχ.).
Σε σχέση με την αντίστοιχη εβδομάδα του 2019 (20/05 – 26/05) οι τάσεις διαμορφώθηκαν ως εξής:
- Φάρμακα: -7,6% (-598 εκατομ. τμχ.)
- Προϊόντα OTC: -20,4% (-397 χιλ. τμχ.)
- Καλλυντικά: +12,3% (+94 χιλ. τμχ.)
- Προϊόντα διατροφής: -17,1% (-14 χιλ τμχ.)
- Προϊόντα φροντίδας ασθενών: +9,3% (+38 χιλ. τμχ.)
Ενδεικτικά, κάποιες από τις υποκατηγορίες με τη μεγαλύτερη μεταβολή σε σχέση με το 2019 είναι:
- Στα Φάρμακα, η κατηγορία των Αναπνευστικών (R0) η οποία μειώνεται κατά -30,8% (-192 χιλ. τμχ.)
- Στα Προϊόντα OTC, τα Παυσίπονα/Αντιπυρετικά (02) μειώνονται κατά -27,5% (-196 χιλ. τμχ.)
- Στα Καλλυντικά, τα προϊόντα Ομορφιάς (83) αυξάνονται κατά +38,3% (+75 χιλ. τμχ.)
- Στα Προϊόντα διατροφής, η κατηγορία Ειδικής Διατροφής Ενηλίκων (36) μειώνεται κατά -13,3% (-7,8 χιλ. τμχ.)
- Στα Προϊόντα Φροντίδας ασθενών, τα Ιατρικά/Χειρουργικά Βοηθήματα (57) αυξάνονται κατά +139,0% (+84 χιλ. τμχ.).
Τα IQVIA Weekly Data συλλέγονται από περισσότερα από 2000 φαρμακεία, σε όλη την Ελλάδα, και αποτυπώνουν την αγορά σε 70 περιοχές.