Ειδικότερα, θα συμβάλουν στην εκτίμηση επιπτώσεων της πρότασης της Επιτροπής για την αναθεώρηση των κανόνων της ΕΕ σχετικά με την παροχή πληροφοριών για τα τρόφιμα στους καταναλωτές, στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής στρατηγικής «Από το αγρόκτημα στο πιάτο» και του ευρωπαϊκού σχεδίου για την καταπολέμηση του καρκίνου.
Οι μελέτες καλύπτουν διάφορα θέματα: διατροφική επισήμανση στο εμπρόσθιο μέρος της συσκευασίας, επισήμανση των αλκοολούχων ποτών, πληροφορίες για τα τρόφιμα με άλλα μέσα εκτός της επισήμανσης, συμπεριλαμβανομένης της ψηφιακής επισήμανσης, και επισήμανση της προέλευσης των προϊόντων. Οι μελέτες δείχνουν ότι οι καταναλωτές εκτιμούν γενικά τις διατροφικές ετικέτες στο εμπρόσθιο μέρος της συσκευασίας, καθώς τους βοηθούν να λαμβάνουν εύκολα και γρήγορα διατροφικές πληροφορίες όταν αγοράζουν τρόφιμα. Εν γένει, οι καταναλωτές προτιμούν πιο απλές και πολύχρωμες ετικέτες.
Σύμφωνα με μια ανάλυση της αγοράς, ο κλάδος των αλκοολούχων ποτών ενέκρινε οικειοθελώς τη δυνατότητα να αναφέρονται τα συστατικά και οι διατροφικές πληροφορίες στις ετικέτες. Οι μελέτες επισημαίνουν ότι υπάρχουν διαφορές στη συχνότητα και στο περιεχόμενο των πληροφοριών μεταξύ κλάδων και χωρών.
Αναφέρουν επίσης ότι οι πληροφορίες για τα τρόφιμα που παρέχονται με άλλα μέσα εκτός της επισήμανσης, όπως με ετικέτες σε ράφια και με πληροφοριακά έντυπα στο σημείο πώλησης, μπορούν να ενθαρρύνουν αποτελεσματικά τους καταναλωτές να υιοθετήσουν υγιεινές διατροφικές συνήθειες, σε σύγκριση με τα διαδικτυακά μέσα που απαιτούν τη χρήση εξωτερικών εργαλείων.
Επιπλέον, οι πληροφορίες σχετικά με τη χώρα καταγωγής και προέλευσης επηρεάζουν σημαντικά τις διατροφικές επιλογές των καταναλωτών. Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τις μελέτες είναι διαθέσιμες σε ειδικό δελτίο Τύπου.