«Το σύστημα συνταγογράφησης δεν λειτουργεί. Οι φόβοι μας επαληθεύθηκαν. Aναμένουμε απάντηση και οδηγίες από την ΗΔΙΚΑ για την επίλυση του», αναφέρει σε σημερινή ανακοίνωσή του ο ΙΣΑ ο οποίος ζητούσε παράταση για την εφαρμογή του ώστε να εκπαιδευτούν οι γιατροί στα νέα δεδομένα.
Η ΗΔΙΚΑ εξέδωσε ανακοίνωση με οδηγίες σύνδεσης στη νέα εφαρμογή της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης.
«Σας ενημερώνουμε πως σε περίπτωση που αντιμετωπίζετε πρόβλημα κατά την είσοδό σας στην νέα εφαρμογή της Ηλεκτρονικής Συνταγογράφησης (ΣΗΣ) θα πρέπει να ακολουθήσετε τα παρακάτω βήματα στον φυλλομετρητή που χρησιμοποιείτε:
- Διαγραφή ιστορικού περιήγησης
- Διαγραφή Cookies
- Συνδεθείτε εκ νέου στο σύστημα συνταγογράφησης και επιλέξτε από το μενού αριστερά την Ηλεκτρονική Συνταγογράφηση».
Γεωργιάδης: «Αντιμετωπίζονται άμεσα τα προβλήματα»
Σε ανάρτησή του στην πλατφόρμα X ο Υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης αναφέρει τα εξής: «Η νέα εφαρμογή του Συστήματος Ηλεκτρονικής Συνταγογράφησης έχει ενεργοποιηθεί από το Σάββατο 18 Ιανουαρίου 2025 και λειτουργεί ομαλά. Όποια τεχνικά προβλήματα προκύπτουν αντιμετωπίζονται άμεσα. Μέχρι τώρα, για τη σημερινή ημέρα, έχουν εκδοθεί πάνω από 50.000 συνταγές και 40.000 παραπεμπτικά, ενώ έχουν εκτελεστεί πάνω από 100.000 συνταγές.
Για την υποστήριξη των χρηστών, έχει δημιουργηθεί μια εξειδικευμένη ομάδα για όλα τα ζητήματα που αφορούν τη νέα εφαρμογή. Μπορείτε να επικοινωνήσετε με την ομάδα υποστήριξης στον αριθμό 210 922 8000. Επίσης, το υφιστάμενο Γραφείο Εξυπηρέτησης της ΗΔΙΚΑ παραμένει διαθέσιμο στους αριθμούς 11131 ή 213 216 8100».
{https://twitter.com/AdonisGeorgiadi/status/1881289182301299026}
Διαμαρτυρία ΙΣΑ και παθολόγων
Ο ΙΣΑ έχει αναδείξει τα προβλήματα δυσλειτουργίας του συστήματος, ωστόσο «η ΗΔΙΚΑ επιμένει στην άμεση εφαρμογή του, θέτοντας την 9η Φεβρουαρίου ως καταληκτική ημερομηνία διασύνδεσης με το ευρωπαϊκό σύστημα. Ωστόσο εύλογα αναρωτιόμαστε γιατί καθυστέρησε η ολοκλήρωση του προγράμματος που εκκρεμεί εδώ και μια διετία και δεν εδόθη το περιθώριο για την εκπαίδευση του ιατρικού κόσμου», σημειώνει ο ΙΣΑ, τονίζοντας ότι οι γιατροί δεν φέρουν καμία ευθύνη για την ταλαιπωρία των ασφαλισμένων.
Η Επαγγελματική Ένωση Παθολόγων Ελλάδας θεωρεί ότι είναι «ένα ανούσιο και σπάταλο εγχείρημα, το οποίο εγείρει σοβαρά ερωτήματα για την αποτελεσματικότητα και την σκοπιμότητα της. Παρά την αρχική παρουσίαση της αλλαγής ως μια κίνηση εκσυγχρονισμού των υπηρεσιών υγείας, η πραγματικότητα δείχνει ότι το νέο σύστημα είναι όχι μόνο περιττό, αλλά και πηγή κατευθυνόμενης σπατάλης πόρων».
Σύμφωνα με τους παθολόγους, η νέα πλατφόρμα δεν απλοποίησε καμία διαδικασία, αντίθετα στην μεταφορά χάθηκαν διαδικασίες που σε ορισμένες περιπτώσεις ήταν ευεργετικές για τους χρήστες -ιατρούς. «Οι διαχρονικές ελλείψεις στην τεχνική υποστήριξη και η μη επαρκής εξοικείωση, δημιουργούν αχρείαστη σύγχυση και πολλαπλές καθυστερήσεις. Η αντικατάσταση ενός λειτουργικού συστήματος, με ένα όμοιο αμφιβόλου αποτελεσματικότητας, φανερώνει έλλειψη στρατηγικής και ορθολογικής διαχείρισης δημόσιων πόρων. Αν μάλιστα συνδυαστεί με την υποχρεωτική χρήση του συστήματος των ηλεκτρονικών ραντεβού, πλήττει σοβαρά την καθημερινότητα ιατρών και ασθενών», αναφέρουν οι παθολόγοι.
Και προσθέτουν ότι «το νέο σύστημα δεν είναι μόνο δυσλειτουργικό και αργό, αλλά πλήρως αναποτελεσματικό στην εξυπηρέτηση των πραγματικών αναγκών της δημόσιας υγείας. Η διαδικασία των ηλεκτρονικών ραντεβού, η οποία παρουσιάστηκε παράλληλα ως καινοτόμος λύση, αναμένεται να εξελιχθεί σε ένα μηχανισμό που αποσπά πλήρως τον γιατρό από την φροντίδα του ασθενή.
Συχνά η ταχύτητα του συστήματος είναι τόσο αργή που καθιστά την ολοκλήρωση ακόμη και των πιο βασικών ενεργειών αδύνατη. H κατάσταση αυτή απομακρύνει τους ασθενείς και τους λιγοστούς ιατρούς που έχουν απομείνει ως συμβεβλημένοι ή μη, από τις υπηρεσίες του ΕΟΠΥΥ, με άμεσο αποτέλεσμα την αναζήτηση ακριβών ιδιωτικών ασφαλιστικών λύσεων.
Εν κατακλείδι, το νέο σύστημα, αντί να βελτιώσει την πρόσβαση και τη λειτουργικότητα του δημόσιου συστήματος υγείας, αποτυγχάνει παταγωδώς, αποξενώνοντας ασθενείς και ιατρούς. Η υγεία απαιτεί πρακτικές και αποτελεσματικές λύσεις, όχι γραφειοκρατία και κακοδιαχείριση. Αν δεν υπάρξουν ουσιαστικές παρεμβάσεις και χρηματοδότηση, ο ΕΟΠΥΥ κινδυνεύει να χάσει την εμπιστοσύνη και τη στήριξη της κοινωνίας».
Ανακοίνωση και από τον ΙΣΘ
Από την πλευρά του ο Ιατρικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης αναφέρει τα εξής: «Δυστυχώς οι φόβοι του ιατρικού κόσμου της χώρας σχετικά με την νέα πλατφόρμα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης επαληθεύτηκαν. Το νέο σύστημα το οποίο τέθηκε σε λειτουργία με απόφαση του Υπουργείου Υγείας παρά τις πολλαπλές αντιθέσεις που εκφράστηκαν από τον Ιατρικό Σύλλογο Θεσσαλονίκης, τον Πανελλήνιο Ιατρικό Σύλλογο και επαγγελματικές ενώσεις ιατρών ανά τη χώρα, εμφανίζει προβλήματα δυσλειτουργίας από σήμερα πρωί, πρώτη μέρα της κατ’ ουσίαν λειτουργίας του.
Ευχόμαστε για το καλό των Ελλήνων ασφαλισμένων που ταλαιπωρούνται από το πρωί, αλλά και των συναδέλφων που προσπαθούν να εξυπηρετήσουν τους πολίτες, να κατανοήσει το Υπουργείο Υγείας το λάθος επαναφέροντας σε λειτουργία την παλιά πλατφόρμα συνταγογράφησης μέχρι ωσότου η νέα πλατφόρμα επικαιροποιηθεί με τέτοιον τρόπο ώστε να καλύπτει τις ανάγκες συνταγογράφησης του ιατρικού κόσμου.
Να σημειώσουμε εδώ ότι η νέα πλατφόρμα απαιτεί από τον ιατρό διαχειριστικά πολλαπλά βήματα προκειμένου να επιτευχθεί το ίδιο αποτέλεσμα σε πολλαπλάσιο χρόνο.
Ζητούμε συγγνώμη από τους ασθενείς μας για την ταλαιπωρία που υφίστανται χωρίς γι’ αυτή να ευθύνονται οι θεράποντες ιατροί».