Φοιτητές δεν μπορούν να εξασκηθούν στις κλινικές τους, ειδικευόμενοι καλούνται να προσφέρουν τις υπηρεσίες του σε κλινικές μη-σχετιζόμενες με την ειδικότητά τους. Χειρουργεία, γαστροσκοπήσεις, στεφανιογραφίες, αναβάλλονται ή ακυρώνονται με τελικό αποτέλεσμα πέραν των συνεπειών στην δημόσια υγεία και την πλημμελή εκπαίδευση των νέων ιατρών.
Παράλληλα η ιατρική εκπαίδευση στην Ελλάδα πάσχει από πολλά άλλα «χρόνια νοσήματα» όπως ο υπερβολικά μεγάλος αριθμός φοιτητών, η μεγάλη χρονική διάρκεια αναμονής για την έναρξη ειδικότητας, η έλλειψη σαφούς και κοινού εκπαιδευτικού προγράμματος των ιατρικών σχολών και των ειδικοτήτων, η ανυπαρξία ουσιαστικού βιβλίου καταγραφής των εκπαιδευτικών ιατρικών πράξεων (log book) και δυστυχώς άλλα πολλά.
Αποκορύφωμα είναι η ελλιπής προετοιμασία και η έλλειψη ουσιαστικής υποστήριξης των νεαρών αποφοίτων των Ιατρικών Σχολών που καλούνται ως αγροτικοί ιατροί, αμέσως μετά την λήψη του πτυχίου τους να αντιμετωπίσουν συχνά τελείως μόνοι τους σοβαρά προβλήματα των κατοίκων της υπαίθρου.
Με σκοπό την ανάδειξη του προβλήματος αλλά κυρίως την προσπάθεια να ανευρεθούν και να προταθούν πρακτικές λύσεις έγινε στις 20 Φεβρουαρίου 2021 υπό την αιγίδα της Ελληνικής Πνευμονολογικής Εταιρείας (ΕΠΕ) και την συνεργασία της Επιστημονικής Εταιρείας Φοιτητών Ιατρικής Ελλάδος (ΕΕΦΙΕ) το Webinar με θέμα την Ιατρική Εκπαίδευση ιδιαίτερα εν μέσω πανδημίας.
Μιλήσανε φοιτητές, ειδικευόμενοι και αγροτικοί ιατροί και τους άκουσαν θεσμικοί εκπρόσωποι όπως ο πρόεδρος του Πανελληνίου Ιατρικού Συλλόγου κ. Αθανάσιος Εξαδάκτυλος, η πρόεδρος του ΚΕΣΥ κ. Μίνα Γκάγκα, ο πρόεδρος της Ιατρικής Σχολής Θεσσαλονίκης κ. Κυριάκος Αναστασιάδης και άλλοι καθηγητές ιατρικής και ιατροί του ΕΣΥ.
Παρακάτω μπορείτε να δείτε το βίντεο του Webinar στο YouTube (τα bookmarks στην περιγραφή του κάθε θέματος σας πηγαίνουν κατευθείαν στο αντίστοιχο σημείο του βίντεο):