Η συνάντηση θα πραγματοποιηθεί από 30 Ιουνίου – 1 Ιουλίου 2022 με θέμα «Ο ορίζοντας του 2030 για την οδική ασφάλεια: διασφάλιση μιας δεκαετίας δράσης και παράδοσης».
Η ασφάλεια στους δρόμους επηρεάζει άπαντες. Κάθε μέρα βγαίνουμε στους δρόμους για να πάμε στη δουλειά μας, στο σχολείο και να ικανοποιήσουμε καθημερινές μας ανάγκες. Παρόλα αυτα, τα μεταφορικά μας συστήματα παραμένουν πολύ επικίνδυνα. Κανένας θάνατος δεν πρέπει να είναι αποδεκτός στους δρόμους.
Σε όλο τον κόσμο, τα τροχαία δυστυχήματα σκοτώνουν σήμερα περίπου 1,3 εκατομμύρια ανθρώπους κάθε χρόνο – περισσότερα από 2 κάθε λεπτά και περισσότερο από το 90% συμβαίνουν σε χώρες χαμηλού και μεσαίου εισοδήματος. Τα τροχαία είναι ο μεγαλύτερος δολοφόνος παιδιών και νέων παγκοσμίως. Περισσότεροι από 50 εκατομμύρια άνθρωποι έχουν πεθάνει στους δρόμους του κόσμου από την εφεύρεση του αυτοκινήτου, περισσότεροι από τον αριθμό των θανάτων στον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο ή σε μερικές από τις χειρότερες παγκόσμιες επιδημίες.
Μέσω της διακήρυξης, οι κυβερνήσεις από όλο τον κόσμο δεσμεύονται να παρέχουν ηγεσία και συντονισμό στο υψηλότερο επίπεδο διακυβέρνησης για να διασφαλίσουν ότι όλα τα μέρη της κοινωνίας θα συμπεριληφθούν στην οδική ασφάλεια και θα δεσμευτούν να ενισχύσουν τις πολιτικές και τις ενέργειες για τη μείωση των θανάτων και των τραυματισμών. Η διακήρυξη ζητά την ανάπτυξη και χρηματοδότηση εθνικών και τοπικών σχεδίων με σαφείς στόχους και χρηματοδότηση.
Τον Σεπτέμβριο του 2020, η Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ ενέκρινε ψήφισμα για την ανακήρυξη της Δεκαετίας Δράσης για την Οδική Ασφάλεια 2021–2030. Ο ΠΟΥ και οι περιφερειακές επιτροπές του ΟΗΕ, σε συνεργασία με άλλους εταίρους στη Συνεργασία Οδικής Ασφάλειας του ΟΗΕ, έχουν αναπτύξει ένα Παγκόσμιο Σχέδιο για τη Δεκαετία Δράσης, το οποίο κυκλοφόρησε τον Οκτώβριο του 2021.
Το σχέδιο απαιτεί συνεχείς βελτιώσεις στο σχεδιασμό των δρόμων και των οχημάτων, τη βελτίωση των νόμων και της επιβολής του νόμου και την παροχή έγκαιρης, σωτήριας φροντίδας έκτακτης ανάγκης για τους τραυματίες. Επιπλέον, προωθεί υγιείς και περιβαλλοντικά ορθούς τρόπους μεταφοράς.
Υπογραμμίζει επίσης ότι η ευθύνη για την οδική ασφάλεια εκτείνεται πολύ πέρα από την υγεία και τις μεταφορές. Οι πολεοδόμοι και οι μηχανικοί πρέπει να δώσουν προτεραιότητα στην ασφάλεια ως βασική αξία σε όλες τις υποδομές μεταφορών, ενώ οι επιχειρήσεις μπορούν να επηρεάσουν και να συμβάλουν στην ενίσχυση της οδικής ασφάλειας εφαρμόζοντας αρχές ασφαλείας σε όλες τις αλυσίδες αξίας τους.
Οι χώρες και οι πόλεις που καθοδηγούνται από το σχέδιο βλέπουν δραματικές μειώσεις στους θανάτους. Για παράδειγμα, η πρωτεύουσα της Κολομβίας, Μπογκοτά, μείωσε στο μισό τους θανάτους σε διάστημα 10 ετών μέσω μιας σειράς ολοκληρωμένων ενεργειών, συμπεριλαμβανομένων ευρέων τεχνικών βελτιώσεων και ρυθμιστικών μεταρρυθμίσεων που καθοδηγήθηκαν από ισχυρή ηγεσία.