«Σε 10 με 20 χρόνια θα σταματήσουμε να πουλάμε συμβατικά τσιγάρα με αφετηρία το 2025». Αυτό δήλωσε η Moira GilChrist, VP Strategic & Scientific Communications, από το επιστημονικό διαδικτυακό συνέδριο που πραγματοποίησε η PMI με στόχο την ενημέρωση του κοινού σχετικά με τα προϊόντα που απευθύνονται σε καπνιστές, που προσπαθούν να απομακρυνθούν από το «συμβατικό» κάπνισμα με τίτλο «Open Science».
Κατά τη διάρκεια του σημερινού συνεδρίου που έγινε με στόχο την προώθηση διαλόγου που βασίζεται σε επιστημονικά δεδομένα, η Philip Morris International (PMI) μοιράστηκε τα στοιχεία εκείνα που αποδεικνύουν πως τα προϊόντα που θερμαίνουν και δεν καίνε τον καπνό συμβάλλουν στη μείωση της βλάβης της υγείας. Τα στοιχεία αυτά προέρχονται από ανεξάρτητους φορείς και αναδεικνύουν ότι υπερτερούν έναντι του «παραδοσιακού» καπνίσματος.
Μια «γεύση» από το μέλλον
Η Gizele Baker, VP Global Scientific Engagement, υπογράμμισε μεταξύ άλλων ότι το γεγονός ότι πραγματοποιείται συνταγογράφηση των ηλεκτρονικών τσιγάρων αυτή τη στιγμή στην Αγγλία σε άτομα που προσπαθούν να κόψουν το κάπνισμα είναι ένα μικρό βήμα μπροστά.
Τα ηλεκτρονικά τσιγάρα και τα IQOS (Συσκευή Θέρμανσης Καπνού) δείχνουν να αναζητούνται από περισσότερο κόσμο τα τελευταία χρόνια, παρόλο που είναι αρκετά δύσκολο για έναν καπνιστή να συνηθίσει στην ιδέα ότι πρέπει να σταματήσει το κάπνισμα, όπως αναφέρθηκε.
Όπως σημειώθηκε, η χρήση προϊόντων θέρμανσης καπνού αντικαθιστά το κάπνισμα, αντί να αυξάνει τη συνολική κατανάλωση νικοτίνης. Σύμφωνα με την Gizelle Baker «με τη χρήση προϊόντων θέρμανσης καπνού είναι επιστημονικά τεκμηριωμένο πως μειώνονται οι κίνδυνοι για την υγεία. Ειδικότερα, όπως είπε η ίδια, «αυξάνεται το προσδόκιμο ζωής, μειώνονται οι πιθανότητες εμφάνισης καρκίνου και καρδιακών νοσημάτων, σε σύγκριση πάντα με το παραδοσιακό κάπνισμα».
Σε ερώτηση για το ποσοστό των νέων ατόμων που στρέφονται προς τα ηλεκτρονικά τσιγάρα και στις συσκευές IQOS ο Pierpaolo Magnani VP Global Scientific Engagement, απάντησε ότι τα δεδομένα που έρχονται από Ιαπωνία και Ιταλία δείχνουν ότι είναι πολύ μικρό το ποσοστό.
Όπως είπε ο ίδιος: «στην Ιαπωνία οι νέοι που χρησιμοποιούν καθημερινά θερμαινόμενο καπνό είναι 0,5%, ενώ στις ΗΠΑ τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου δείχνουν πως το ποσοστό των νέων που χρησιμοποιεί προϊόντα θερμαινόμενου καπνού είναι αντίστοιχα το ίδιο».
«Στόχος της εταιρείας είναι να βοηθήσουμε τους καταναλωτές που δεν έχουν καταφέρει να κόψουν το συμβατικό κάπνισμα μέσω των προϊόντων αυτών» είπε η κ. GilChrist η οποία θέλησε να τονίσει ότι δεν πρόκειται για προϊόντα που κάνουν θαύματα, αλλά βοηθούν πολύ τον καπνιστή να μειώσει τις βλαβερές ουσίες που «βάζει» στον οργανισμό του. Χαρακτηριστικό είναι όπως υπογραμμίστηκε αρκετές φορές στο πρωινό πάνελ του συνεδρίου και από την κ.Baker ότι, τα HPHCS (βλαβερά και δυνητικά βλαβερά συστατικά) είναι 95% μειωμένα στα προϊόντα IQOS.
H Moira Gilchris δήλωσε επίσης ότι: «έχουμε προχωρήσει σε εξαγορές φαρμακευτικών εταιρειών, υπάρχει ένας νέος δρόμος λαμπρός για την εταιρεία. Στόχος μας είναι να ενισχύσουμε σημαντικά την επιστημονική έρευνα και την ανάπτυξη, ώστε να διασφαλίσουμε την προστασία της υγείας του πληθυσμού».