Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσιάστηκαν στο μαραθώνιο εν μέσω πανδημίας πάνω από το 90% των ραντεβού για εμβολιασμό κατά της COVID-19 πανελλαδικώς κλείστηκε μέσω των φαρμακείων, ποσοστό που αντιστοιχεί σε κατά μέσο όρο 500 ραντεβού ανά φαρμακείο.
Επιπλέον διανεμήθηκαν 46 εκατομμύρια selftests συμβάλλοντας στην ιχνηλάτηση των κρουσμάτων του ιού στην κοινωνία, ενώ όλο και περισσότεροι πολίτες επιλέγουν τα φαρμακεία και για τη διενέργεια των rapid tests.
Στο χαιρετισμό του, ο πρόεδρος του Φαρμακευτικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης Διονύσιος Ευγενίδης επισήμανε ότι «ο φαρμακοποιός της γειτονιάς είναι ο άνθρωπος της διπλανής πόρτας. Εκεί αναζητά ο κόσμος τις περισσότερες φορές μια συμβουλή για ένα θέμα υγείας που παρουσιάστηκε, την κατανόηση για τους φόβους που νιώθει, τη στήριξη όταν αισθάνεται μόνος και ένα χέρι βοήθειας όταν νιώθει αδύναμος. Γίνεται επομένως αντιληπτό ότι φέτος, υπό τις συνθήκες της πανδημίας, ο εορτασμός αυτός αποκτά μεγαλύτερη διάσταση, καθώς έχει στόχο να ευαισθητοποιήσει τους πολίτες για θέματα δημόσιας υγείας, όπως ο εμβολιασμός έναντι του κορωνοϊού και της γρίπης, η ορθή χρήση των αντιβιοτικών, οι κανόνες υγιεινής και άλλα, για τα οποία ο φαρμακοποιός αποτελεί ουσιαστικό και άοκνο σύμμαχο της πολιτείας στην ενημέρωση των πολιτών με την επιστημονική συμβουλή του».
Ο πρόεδρος του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού Dr Αντώνιος Αυγερινός τόνισε ότι «ο φαρμακοποιός στην Ελλάδαείναι πάντα αρωγός και επίκουρος παραστάτης της εκάστοτε πολιτείας στην προαγωγή και αγωγή υγείας, αλλά και σε δράσεις ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης των πολιτών».
Ο πρόεδρος του ΠΦΣ Απόστολος Βαλτάς επισήμανε ότι «η καθιέρωση της Παγκόσμιας Ημέρας Φαρμακοποιού τιμά την τεράστια προσφορά τους στην υγεία και την κοινωνία. Δεν είναι τυχαίο ότι ο Παγκόσμιος Οργανισμός Φαρμακοποιών επέλεξε ως θέμα της φετινής ημέρας την εμπιστοσύνη. Η εμπιστοσύνη έχει πρωταρχική σημασία στις ανθρώπινες σχέσεις, την κοινωνία και την υγεία. Μάλιστα σε πολλές έρευνες που έχουν γίνει αναφορικά με την ικανοποίηση των ασθενών κατά την εξυπηρέτησή τους από τους επιστήμονες υγείαςαποδείχτηκε ότι η ύπαρξη εμπιστοσύνης συνέβαλε στην επιτυχία της θεραπείας και στη βελτίωση της ποιότητας ζωής».
Στο ρόλο του φαρμακοποιού στις υπηρεσίες δημόσιας υγείας κατά τη διάρκεια της πανδημίας αναφέρθηκε ο πρόεδρος του Φαρμακευτικού Συλλόγου Ρεθύμνου Κώστας Βαρδιάμπασης. Όπως είπε,«από τον Μάρτιο του 2020 μέχρι σήμερα οι φαρμακοποιοί συμμετέχουν ενεργά στην αντιμετώπιση της πανδημίας μέσω μιας σειράς δράσεων και πρωτοβουλιών, που περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων οδηγίες για την υγιεινή των χεριών και τη χρήση μάσκας, παρασκευή αντισηπτικών στο εργαστήριο του φαρμακείου, προαγωγή του εμβολιασμού μέσα από τα φαρμακεία, κλείσιμο ραντεβού για εμβολιασμό σε ποσοστό 90%, διάθεση selftestsκαι διενέργεια rapidtests».
Ο product manager ALTION Food Supplements τηςBIANA.E., χημικός, MScinHealthEconomics&Management Γιώργος Σπίγγοςμίλησε για τα συμπληρώματα διατροφής που διατίθενται μέσω των φαρμακείων, τονίζοντας ότι οι φαρμακοποιοί γνωρίζουν τις συγκεκριμένες προδιαγραφές που έχουν αυτά ώστε να προτείνουν τα κατάλληλα για κάθε πολίτη.
Στα νέα εμβόλια νανοτεχνολογίας αναφέρθηκε η Phd Chemistry/MPharm Dr Σοφία A. Παπαδημητρίου, η οποία εξήγησε ότι «είναι εμβόλια νανο-λιποσωμάτων, όπου στην εξωτερική βάση υπάρχει το λιπόσωμα και στο κέντρο του υπάρχει το δραστικό συστατικόπου παραμένει ασφαλές και απελευθερώνεται σιγάσιγά στον οργανισμό». Σύμφωνα με την ίδια, «δεν πρέπει να φοβόμαστε τα υλικά από τα οποία είναι φτιαγμένα τα νανο-λιποσώματα, διότι είναι υλικά που χρησιμοποιούνται πάνω από 4 έως 6 δεκαετίες στη φαρμακευτική τεχνολογία. Μάλιστα ήδη εδώ και τουλάχιστον μια 20ετία έχουν πάρει έγκριση και κυκλοφορούν φάρμακα νανοτεχνολογίας για κάποιες μορφές καρκίνου, γεγονός που αποδεικνύει ότι η συγκεκριμένη τεχνολογία δεν είναι άγνωστη».
Για την προστασία του περιβάλλοντος που είναι στο DNA μας μίλησε ο brandmanagerτης εταιρείας KARABINIS MEDICAL Φίλιππος Γκέργκης, ενώ ο PharmD, Scientific&StrategicAdvisor - ScopingReviewSpecialist - MedicalWriter Λευτέρης Τεπερικίδης αναφέρθηκε στις υπηρεσίες Υγείας στο χώρο του φαρμακείου και το μέλλον. Η marketing manager Uriage Greece Μάγκη Κολιοπούλου μίλησε για την προστατευτική δύναμη του Ιαματικού Νερού των Γαλλικών Άλπεων και την εξειδίκευση στον επιδερμικό φραγμό.
Η διαχείριση στο φαρμακείο του κρυολογήματος, που ταλαιπωρεί 2-3 φορές το χρόνο τους ενήλικες και 4-6 φορές τα παιδιά,ήταν το θέμα της ομιλίας της φαρμακοποιού, product manager DEPON Μαρίλιας Πούλου.
Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με μια σύντομη παρουσίαση του Ελληνικού Φαρμακευτικού Μουσείου, του μοναδικού που υπάρχει πανελλαδικά, από τον έφορο του Μουσείου Νίκο Νικόλτσιο και με την προβολή του βίντεο της ομάδας χορού του ΦΣΘ που χορεύει στους ρυθμούς του τραγουδιού Jerusalema.