Όπως λένε, ένα πρακτορείο που ισχυρίζεται ότι εδρεύει στο Ηνωμένο Βασίλειο έχει επικοινωνήσει μαζί τους μέσω email προσφέροντας μια «εταιρική σχέση». Ο Léo Grasset, ο οποίος έχει 1,17 εκατομμύρια subscribers στο YouTube, έγραψε (στα γαλλικά) ότι του έταξαν «κολοσσιαίος προϋπολογισμό» από έναν πελάτη «που θέλει να παραμείνει ανώνυμος».
Είπε ότι η διεύθυνση που είχε δώσει η υπηρεσία φαίνεται να είναι ψευδής. Είπε ότι το Linkedin προφίλ των φερόμενων υπαλλήλων του οργανισμού που κατάφερε να βρει αργότερα εξαφανίστηκαν, αλλά όχι πριν παρατήρησεi ότι «όλοι εκεί εργάζονταν στη Ρωσία».
Ο Λέο Γκρασετ δημοσίευσε τις οδηγίες του πρακτορείου, που τον προέτρεπαν να μην χρησιμοποιήσει λέξεις όπως «διαφήμιση» ή «βίντεο με χορηγία», εάν συμφωνούσε με την προσφορά συνεργασίας. «Παρουσιάστε το υλικό ως δική σας ανεξάρτητη άποψη», ανέφερε το email.
https://twitter.com/dirtybiology/status/1396719090321010688
Η ψευδής είδηση που ζητήθηκε να ανεβάσει
Του ζήτησαν επίσης να διαδώσει στους οπαδούς του έναν ψευδή ισχυρισμό ότι το ποσοστό θανάτου μεταξύ των εμβολιασμένων από την Pfizer είναι σχεδόν τρεις φορές υψηλότερο από ό, τι μεταξύ εκείνων που έλαβαν AstraZeneca.
Αρκετοί άλλοι Γάλλοι influencer στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, που ασχολούνται με τον τομέα της υγείας και της επιστήμης, δήλωσαν ότι έλαβαν παρόμοια προσφορά.
Ο χρήστης του Isntagram με το όνομα, Et Ça Se Dit Médecin, ασκούμενος στο νοσοκομείο με περισσότερους από 85.000 ακόλουθους, είπε στο γαλλικό BFMTV ότι του προσφέρθηκε 2.050 € για να ανεβάσει μια ιστορία 30 δευτερολέπτων στον λογαριασμό του.
Εν τω μεταξύ, ο Γάλλος υπουργός Υγείας Olivier Véran δήλωσε στο BFMTV: «Δεν ξέρω από πού προέρχεται αυτή η [προσφορά εταιρικής σχέσης], από τη Γαλλία ή το εξωτερικό. Είναι αξιολύπητο, είναι επικίνδυνο, είναι ανεύθυνο και δεν λειτουργεί».
https://twitter.com/brutofficiel/status/1397295187458772997