Μια διαφήμιση που καταχωρήθηκε σε τοπικές εφημερίδες από τη γερουσία της γερμανικής πρωτεύουσας στο πλαίσιο μιας εκστρατείας ενημέρωσης του κοινού, δείχνει μια ηλικιωμένη γυναίκα κοιτάζοντας την κάμερα να δείχνει το μεσαίο δάχτυλο, και η λεζάντα να γράφει: «Ένα μεσαίο δάκτυλο για όλους αυτούς χωρίς μάσκα: εμείς τηρούμε τους κανόνες κατά του νέου κορονοϊού».
«Θέλαμε να χρησιμοποιήσουμε μια γλώσσα που ταιριάζει στον χαρακτήρα του Βερολίνου και που τονίζει τη δραματική κατάσταση που προκαλεί η πανδημία - και το καταφέραμε», δήλωσε στον Guardian ο εκπρόσωπος του τουριστικού πρακτορείου Visit Berlin που σχεδίασε την καμπάνια.
Στο παρελθόν, η εταιρεία μέσων μαζικής μεταφοράς του Βερολίνου BVG κέρδισε πολλά βραβεία για μια διαφημιστική καμπάνια που αποδέχεται, παρά απολογείται για την εικόνα της πρωτεύουσας ως μια χαοτική εκκεντρικότητα σε μια χώρα που υπερηφανεύεται για την αποδοτικότητα και το σεβασμό.
Μια χιουμοριστική διαφήμιση της BVG έλεγε στους επιβάτες ότι η τιμή ενός εισιτηρίου διαρκείας είναι απολύτως δικαιολογημένη επειδή το κλείσιμο μιας πόρτας λεωφορείου στο πρόσωπο ενός επιβάτη απαιτεί έντονη εκπαίδευση.
Προερχόμενη από την κυβέρνηση της πόλης, ωστόσο, η νέα εκστρατεία για την πανδημία, με την αλλαγή στον τόνο δεν ικανοποίησε κάθε Βερολινέζο.
Ο τοπικός ηγέτης του CDU της Άγγελα Μέρκελ, Κάι Βέγκνερ, επέκρινε τη γερουσία, της οποίας ηγείται ένας συνασπισμός των Σοσιαλδημοκρατών, του αριστερού κόμματος και των Πρασίνων. «Η κατάσταση είναι πολύ σοβαρή για ανόητα αστεία», είπε.
Ο γενικός γραμματέας του κεντροδεξιού Ελεύθερου Δημοκρατικού Κόμματος δήλωσε ότι η εκστρατεία δεν είναι ούτε αστεία ούτε αντισυμβατική, αλλά αλαζονική και επιθετική. Ένας ανεξάρτητος εκπρόσωπος είπε ότι έχουν υποβληθεί μηνύσεις για «υποκίνηση του λαού».
Εντούτοις, η τοπική εφημερίδα Tagesspiegel ανέφερε ότι η καμπάνια μάλλον πέτυχε ήδη τον στόχο της.
Το πρακτορείο Visit Berlin τόνισε ότι δεν σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει ξανά την εικόνα με θυμωμένο/η συνταξιούχο.
Πηγή: Dikaiologitika.gr