Όπως επεσήμανε η διευθύντρια του προγράμματος Καθηγήτρια Παιδιατρικής-Παιδιατρικής Ενδοκρινολογίας Ευαγγελία Χαρμανδάρη «η τιμητική αυτή διάκριση αποτελεί αναγνώριση και επιβράβευση του πολυετούς έργου που πραγματοποιείται σε αυτό το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών. Η λειτουργία του ΠΜΣ «Γενική και Εξειδικευμένη Παιδιατρική: Κλινική Πράξη και Έρευνα» με μεθόδους on-line και εξ αποστάσεως εκπαίδευσης διασφαλίζει την εκπαίδευση φοιτητών από όλη την Ελλάδα, μεταλαμπαδεύει την γνώση και εμπειρία σε όλη την επικράτεια, και συμβάλλει καθοριστικά στην εξωστρέφεια της Ιατρικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Στόχος του ΠΜΣ είναι η περαιτέρω αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) για την ενίσχυση της ποιότητας στην εκπαίδευση και διεθνοποίηση της έρευνας και διδασκαλίας».
Σκοπός του ΠΜΣ «Γενική και Εξειδικευμένη Παιδιατρική: Κλινική Πράξη και Έρευνα» είναι η εκπαίδευση εξειδικευμένου επιστημονικού δυναμικού που θα μπορεί άμεσα να ενταχθεί στην αγορά εργασίας και να καλύψει την αυξανόμενη επαγγελματική ζήτηση που παρατηρείται διεθνώς σε αυτό το πεδίο, τόσο στον ιδιωτικό τομέα, όσο και στον ευρύτερο δημόσιο τομέα και στις υπηρεσίες της έρευνας. Η δομή, το περιεχόμενο, η οργάνωση των μαθημάτων και των διδακτικών μεθόδων του ΠΜΣ είναι προσανατολισμένα στην εμβάθυνση των γνώσεων και την απόκτηση των αντίστοιχων ικανοτήτων εφαρμογής τους.
Οι θεματικές ενότητες που αναπτύσσονται περιλαμβάνουν την Γενική Παιδιατρική, τις Εξειδικεύσεις της Παιδιατρικής (π.χ. Λοιμωξιολογία, Ενδοκρινολογία, Μεταβολισμός και Διαβήτης, Αναπτυξιακή και Συμπεριφορική Παιδιατρική, Πνευμονολογία/Αλλεργιολογία, Εφηβική Ιατρική, Παιδιατρική και Εφηβική Γυναικολογία, Εντατική και Επείγουσα Παιδιατρική), την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας, την Βιοστατιστική και Μεθοδολογία της Έρευνας, την Συγγραφή και Παρουσίαση Ερευνητικών Δεδομένων, καθώς και την Πρακτική/Κλινική Άσκηση και την Διπλωματική Εργασία. Επίσης, παρακολουθούνται συστηματικά οι νεότερες ιατρικές εξελίξεις ανά παιδιατρική εξειδίκευση και πραγματοποιείται ενσωμάτωση των νέων γνώσεων στο ΠΜΣ. Επιπρόσθετα, στο ΠΜΣ εφαρμόζονται οι αρχές της φοιτητοκεντρικής μάθησης και διδασκαλίας, καθώς διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην ενίσχυση των κινήτρων των φοιτητών, στην αυτοαξιολόγησή τους και στην ενεργή συμμετοχή τους στη μαθησιακή διαδικασία, η οποία οδηγεί σε συνεχή παρακολούθηση της εφαρμογής των προγραμμάτων σπουδών και της αξιολόγησης των αποτελεσμάτων τους.
Καταλήγοντας, η κυρία Χαρμανδάρη ανέφερε τα εξής: «Ευχαριστώ θερμά την κυρία Άννα Διαμαντοπούλου και την Επιστημονική Επιτροπή για την τιμητική αυτή διάκριση! Επίσης, ευχαριστώ θερμά τα Μέλη της Συντονιστικής Επιτροπής (κ. Αθανάσιο Μίχο, κ. Αργύρη Ντινόπουλο, κα Δέσποινα Μπριάνα, κα Φλώρα Μπακοπούλου), τους Υπεύθυνους Θεματικών Ενοτήτων (κ. Κωνσταντίνο Νταλούκα, κα Έλενα Φρυσίρα, κα Χάρις Λιάπη, κ. Αντώνη Αυγερινό, κ. Χάρη Καρανίκα, κα Γεωργία Κουρλαμπά, κ. Νικόλαο Ζάβρα, κα Νένη Περβανίδου, κ. Αθανάσιο Καδίτη, κ. Νικόλαο Βλάχο, κα Χάιδω Σπηλιοπούλου, κα Βασιλική Γέμου), όλους τους Διδάσκοντες, καθώς και τους κ. Δημήτρη Αθανασόπουλο και κα Πέννυ Κάσσαρη για την σημαντική συμβολή τους στην επιτυχία του εκπαιδευτικού αυτού προγράμματος».