Σύμφωνα με τις εκθέσεις, οι πλατφόρμες έχουν ενισχύσει την προβολή έγκυρου περιεχομένου και εκατομμύρια χρήστες κατευθύνονται σε εξειδικευμένες πηγές ενημέρωσης. Επίσης, οι πλατφόρμες συμπεριέλαβαν στους όρους των υπηρεσιών τους πολιτικές για την αφαίρεση περιεχομένου παραπληροφόρησης σχετικά με τα εμβόλια, βάσει των οποίων έχουν αποκλειστεί εκατοντάδες χιλιάδες λογαριασμοί, προσφορές και διαφημιστικές καταχωρίσεις σχετικά με τον κορονοϊό και περιεχόμενο παραπληροφόρησης σχετικά με τον εμβολιασμό, ενώ έχουν εντείνει τις προσπάθειές τους με τους ελεγκτές γεγονότων ώστε να δοθεί μεγαλύτερη ορατότητα σε ελεγμένο περιεχόμενο σχετικά με τον εμβολιασμό.
Η δημοσιοποίηση των εκθέσεων αυτών σηματοδοτεί το τέλος της αρχικά προβλεφθείσας 6μηνης περιόδου υποβολής εκθέσεων. Δεδομένης της σημασίας των εν λόγω εκθέσεων στο τρέχον επιδημιολογικό πλαίσιο, το πρόγραμμα θα συνεχιστεί κατά το επόμενο 6μηνο. Η Επιτροπή ζήτησε επίσης από τις διαδικτυακές πλατφόρμες να παράσχουν περισσότερα στοιχεία σχετικά με τη διάδοση της παραπληροφόρησης στη διάρκεια της κρίσης του κορονοϊού και με τον αντίκτυπο των δράσεών τους σε επίπεδο χωρών της ΕΕ.
Η Αντιπρόεδρος για θέματα αξιών και διαφάνειας, κ. Βιέρα Γιούροβα, δήλωσε σχετικά: «Η πανδημία έχει προσφέρει γόνιμο έδαφος για ψευδείς ισχυρισμούς και θεωρίες συνωμοσίας και οι πλατφόρμες αποτελούν μέσο διάδοσης τέτοιου είδους μηνυμάτων. Πρέπει να συνεχίσουμε να συνεργαζόμαστε για να ενισχύσουμε τη μάχη μας κατά της παραπληροφόρησης, αλλά χρειαζόμαστε περισσότερη διαφάνεια και προσπάθεια από τις διαδικτυακές πλατφόρμες. Από την παράταση του προγράμματος παρακολούθησης θα αντλήσουμε πολύτιμα διδάγματα για την αναμόρφωση του κώδικα δεοντολογίας κατά της παραπληροφόρησης».
Ο κ. Τιερί Μπρετόν, Επίτροπος Εσωτερικής Αγοράς, δήλωσε σχετικά: «Η πανδημία της COVID-19 ανέδειξε τον κοινωνικό ρόλο που διαδραματίζουν οι πλατφόρμες, ρόλος ο οποίος συνοδεύεται από αντίστοιχες ευθύνες. Πρέπει να ληφθούν ουσιαστικά μέτρα ώστε η παραπληροφόρηση να μην σταθεί εμπόδιο στις κοινές εμβολιαστικές προσπάθειες που καταβάλλουν όλες οι χώρες της ΕΕ. Οι πλατφόρμες πρέπει να αποκτήσουν μεγαλύτερη διαφάνεια και όσον αφορά την αποτελεσματικότητα των λαμβανόμενων μέτρων».
Το πρόγραμμα υποβολής μηνιαίων εκθέσεων θεσπίστηκε στο πλαίσιο της κοινής ανακοίνωσης της 10ης Ιουνίου 2020 για να εξασφαλιστεί λογοδοσία προς το κοινό όσον αφορά τις προσπάθειες που καταβάλλουν οι πλατφόρμες και οι σχετικές ενώσεις του κλάδου για να περιορίσουν τη διαδικτυακή παραπληροφόρηση σχετικά με τον κορονοϊό.
Οι σημερινές εκθέσεις επικεντρώνονται στις δράσεις που ανέλαβαν το Facebook, η Google, η Microsoft, το Twitter και το TikTok τον Δεκέμβριο του 2020.