Όπως σημείωσε η κ. Ζαχαράκη, μιλώντας στο «ΘΕΜΑ 104,6», βάση της εγκυκλίου, οι απουσίες καταχωρίζονται αλλά δεν προσμετρώνται. Παράλληλα, η ίδια πρόσθεσε πως επειδή είναι μία δυναμική κατάσταση αυτή που έχει διαμορφωθεί με τον κορονοϊό, όποιο στοιχείο και να προκύπτει το υπουργείο θα φροντίσει ώστε να καλυφθεί.
Επέκτασης της σχολικής χρονιάς;
Σε ερώτηση σχετικά με το αν είναι ανοιχτό το ενδεχόμενο να επεκταθεί η σχολική χρονιά, η υφυπουργός Παιδείας, απάντησε πως με τα παρόντα στοιχεία και με τις ημέρες που τα σχολεία είναι κλειστά, καλύπτεται και με την αξιοποίηση των μέτρων που ήδη θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν όπως η αξιοποίηση περιπάτων, κάποιων ημερών που θα μπορούσε να γίνει γιορτή. Ωστόσο, η ίδια συμπλήρωσε ότι το υπουργείο εξετάζει όλα τα σενάρια σε περίπτωση χρήσης περισσότερων ημερών από τα σχολεία.
Όσο πιο κοντά στο Πάσχα
Αλλά για τους λοιμωξιολόγους, η αποτελεσματικότητα του μέτρου του γενικού «λουκέτου» συνεχίζει να μην είναι εγγυημένη. Εκτός από τις δυσκολίες για τους εργαζόμενους γονείς, το κλείσιμο των σχολείων δεν σημαίνει αυτόματα και περιορισμό των παιδιών στο σπίτι. Άλλωστε, με δεδομένο ότι το επόμενο διάστημα τα κρούσματα θα πολλαπλασιαστούν, αν έκλειναν όλα τα σχολεία τώρα, με το ίδιο σκεπτικό δεν θα άνοιξαν έως το καλοκαίρι. Υπολογίζεται ότι η χώρα απαριθμεί 1.300.000 μαθητές και φοιτητές και μια μαζική διακοπή των δραστηριοτήτων αναμένεται να συνοδευτεί από δυσκολίες.
Στην Ελλάδα, βέβαια, ακόμη και αυτό το μέτρο λαμβάνεται σε πιο αυστηρό πλαίσιο. Στη χώρα μας κλείνουμε όλο το σχολείο όταν κάποιος μαθητής επιβεβαιωθεί ακόμη και ως επαφή ενός επιβεβαιωμένου κρούσματος. Ακόμα και αυτό το μέτρο, όμως, ίσως θα πρέπει να γίνει πιο αυστηρό.
Αλλά στόχος είναι μια τέτοια απόφαση να ληφθεί όσο το δυνατόν πιο κοντά στο Πάσχα, όπου η απόφαση θα είναι πιο εύκολη, λόγω και των δύο εβδομάδων αργίας. Βασικό μέτρο για τον περιορισμό της διασποράς παραμένει η παραμονή στο σπίτι με την πρώτη εκδήλωση συμπτώματος, αλλά και η αποφυγή μετακινήσεων για τις ευπαθείς ομάδες και τήρηση των μέτρων ατομικής προστασίας.