Τραυματισμοί που σχετίζονται με τη χρήση ηλεκτρικών scooter αυξάνονται στις ΗΠΑ, σύμφωνα με έρευνα. Το ένα τρίτο αφορά σε τραυματισμούς στο κεφάλι.
Προβληματισμό προκαλούν τα ευρήματα αμερικάνικης έρευνας, σύμφωνα με την οποία η χρήση ενοικιαζόμενων scooter, που έχουν κάνει την εμφάνιση τους σε όλες τις πόλεις, έχει οδηγήσει σε αύξηση των τραυματισμών και των εισαγωγών στα νοσοκομεία. Το πιο ανησυχητικό στοιχείο, όμως, είναι πως το ένα τρίτο των τραυματισμών αυτών είναι στο κεφάλι.
Στο πλαίσιο της έρευνας, η οποία παρουσιάστηκε στο επιστημονικό περιοδικό JAMA Surgery εξετάστηκαν τα δεδομένα από το Εθνικό Ηλεκτρονικών Σύστημα Παρακολούθησης Τραυματισμών των ΗΠΑ. Όπως προέκυψε λοιπόν, οι τραυματισμοί από τα e-scooter εκτινάχθηκαν τα τελευταία τέσσερα χρόνια και από 6 ανά 100 χιλιάδες πληθυσμού έφθασαν στους 19. Από τις 14.651 τραυματισμούς που σχετίζονται με τα scooter το 2018 οι 4,658, δηλαδή το 32% ήταν στο κεφάλι. Οι τραυματισμοί στο άνω άκρα τριπλασιάστηκαν και ανήλθαν σε 3.747 το 2018, από 1.083 το 2014. Σχεδόν τριπλασιάστηκαν και οι τραυματισμοί στα κάτω άκρα, από 1.721 σε 4. 707. Άτομα ηλικία 18 έως 34 ετών ήταν πιο πιθανό να τραυματιστούν, ενώ κατά τη διάρκεια της περιόδου μελέτης στις ΗΠΑ, οι εισαγωγές στα νοσοκομεία από άτομα αυτών των ηλικιών εκτοξεύθηκαν κατά 354%. Βάσει ανάλυσης δεδομένων από δύο νοσοκομεία της Νότιας Καλιφόρνια το 2019 έδειξαν πως μόλις το 4.8% των τραυματιών φορούσε κράνος. Δεν αποκλείεται, πάντως, ακόμα και αυτή η εκτίμηση να είναι υποεκτιμά το πρόβλημα.
«Αν και οι περισσότεροι αναρρώνουν από τραυματισμούς στο κεφάλι, θα υπάρξει μια ομάδα ατόμων που θα αντιμετωπίσουν μακροχρόνιες αναπηρίες και αλλαγές στη ζωή τους», αναφέρει στο πρακτορείο Reuters ο Δρ Benjamin Breyer, από το Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια, ένας εκ των συγγραφέων της έρευνας. Ζητάει από όσους χρησιμοποιούν τα ηλεκτρικά scooter να έχουν επίγνωση των κινδύνων και να προστατεύουν τους εαυτούς τους. Το πρόβλημα είναι, λοιπόν, ότι όσοι τα χρησιμοποιούν οδηγούν τα οχήματα χωρίς κράνος, αλλά πως μπορεί να αντιμετωπιστεί αποτελεί αίνιγμα για τον Δρ Breyer, καθώς συχνά η απόφαση να πάρει κάποιος ένα scooter είναι της στιγμής. Βέβαια, ο επιστήμονας δεν είναι αντίθετος με τη χρήση των εν λόγω οχημάτων, καθώς «βγάζουν» τους ανθρώπους από τα αυτοκίνητα τους.