Ο δεύτερος γύρος μιας έρευνας του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας αποκαλύπτει ότι μετά από ένα χρόνο με την πανδημία COVID-19, εξακολουθούν να υφίστανται σημαντικές διαταραχές στις υπηρεσίες υγείας. Περίπου το 90% των χωρών αναφέρουν μία ή περισσότερες διαταραχές σε βασικές υπηρεσίες υγείας, χωρίς να σημειώνεται ουσιαστική παγκόσμια αλλαγή από την πρώτη έρευνα που πραγματοποιήθηκε το καλοκαίρι του 2020.
Εντούτοις, στις χώρες, το μέγεθος και η έκταση των διαταραχών έχει γενικά μειωθεί. Το 2020, οι χώρες ανέφεραν ότι, κατά μέσο όρο, περίπου οι μισές βασικές υπηρεσίες υγείας διακόπηκαν. Ωστόσο, τους πρώτους 3 μήνες του 2021, ανέφεραν πρόοδο, με λίγο πάνω από το ένα τρίτο των υπηρεσιών να διακόπτεται.
Οι υπηρεσίες υγείας που έχουν διαταραχθεί περισσότερο
Ως αποτέλεσμα, εκατομμύρια άνθρωποι εξακολουθούν να χάνουν ζωτική υγειονομική περίθαλψη. Όσον αφορά τις υπηρεσίες, ο μεγαλύτερος αντίκτυπος που αναφέρθηκε από σχεδόν τις μισές χώρες είναι στην παροχή καθημερινής πρωτοβάθμιας περίθαλψης για την πρόληψη και τη διαχείριση ορισμένων από τα πιο κοινά προβλήματα υγείας. Η μακροχρόνια περίθαλψη για χρόνιες παθήσεις, αποκατάσταση και παρηγορητική φροντίδα στο τέλος του κύκλου ζωής, εξακολουθεί επίσης να διαταράσσεται άσχημα - επηρεάζοντας σοβαρά τους ηλικιωμένους και τα άτομα με αναπηρία.
Οι δυνητικά σωτήριες για τη ζωή επεμβάσεις έκτακτης ανάγκης, κρίσιμης και χειρουργικής φροντίδας εξακολουθούν να διαταράσσονται σε περίπου 20% των χωρών, αντικατοπτρίζοντας τις πιο άμεσες έμμεσες συνέπειες της πανδημίας. Τα δύο τρίτα των χωρών αναφέρουν επίσης διαταραχές στις εκλεκτικές χειρουργικές επεμβάσεις, με συσσωρευμένες συνέπειες καθώς η πανδημία παρατείνεται.
Μεταξύ των υπηρεσιών υγείας που πλήττονται περισσότερο (δηλ. Εκείνων για τις οποίες περισσότερο από το 40% των χωρών αναφέρουν διαταραχές) είναι οι ψυχικές, οι νευρολογικές, για χρήση ουσιών. για τη φυματίωση, τον HIV την ηπατίτιδα Β και Γ, ελέγχου καρκίνου και υπηρεσίες για άλλες μη μεταδοτικές ασθένειες, όπως υπέρταση και διαβήτης, αντισύλληψης, επείγουσας οδοντιατρικής περίθαλψης και υποσιτισμού.
Εν τω μεταξύ, σχεδόν το 40% των χωρών αναφέρουν επίσης διακοπές σε μία ή περισσότερες υπηρεσίες ελονοσίας.
Ξεπερνώντας τις διαταραχές
Οι χώρες εργάζονται για να μετριάσουν τις διαταραχές. Πολλοί έχουν τώρα εντείνει τις επικοινωνιακές τους προσπάθειες για να ενημερώσουν το κοινό σχετικά με τις αλλαγές στην παροχή υπηρεσιών και να παρέχουν συμβουλές σχετικά με τρόπους ασφαλούς αναζήτησης υγειονομικής περίθαλψης. Προσπαθούν επίσης να εντοπίσουν και να καλύψουν καλύτερα τις πιο επείγουσες ανάγκες των ασθενών.
Περισσότερες από τις μισές χώρες που ερωτήθηκαν δήλωσαν ότι έχουν προσλάβει επιπλέον προσωπικό για την ενίσχυση του υγειονομικού δυναμικού και άλλαξαν εναλλακτικές μεθόδους στην παροχή φροντίδας, όπως η παροχή περισσότερων κατ 'οίκον υπηρεσιών, οι πολυμηνιαίες συνταγές για θεραπείες και η αύξηση της χρήσης της τηλεϊατρικής. Επιπλέον, ο ΠΟΥ και οι εταίροι της βοηθούν τις χώρες να προσαρμόσουν τις διαδικασίες τους, ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν καλύτερα στις προκλήσεις που τίθενται στα συστήματα υγείας τους
Επίμονες αιτίες διαταραχών
Παρόλο που κάποιες χώρες ενδέχεται να έχουν προσλάβει νέο προσωπικό, το 66% των χωρών συνεχίζουν να αναφέρουν λόγους που σχετίζονται με το εργατικό δυναμικό για την υγεία ως τις πιο κοινές αιτίες διακοπής της υπηρεσίας. Οι αλυσίδες εφοδιασμού εξακολουθούν επίσης να διαταράσσονται σχεδόν στο ένα τρίτο των χωρών, επηρεάζοντας τη διαθεσιμότητα βασικών φαρμάκων και διαγνωστικών,
Εν τω μεταξύ, το 43% των χωρών αναφέρουν οικονομικές προκλήσεις ως μείζονες αιτίες διαταραχών στη χρήση των υπηρεσιών.