Συχνό φούσκωμα, πόνος στην κοιλιά ή/και διάρροια . Ανεξήγητη απώλεια βάρους, αδυναμία ή ανεπάρκεια σε βιταμίνες. Αν κάποιο ή περισσότερα από αυτά τα συμπτώματα περιγράφουν την καθημερινότητα σας, έχετε αναρωτηθεί μήπως φταίει η γλουτένη; Μήπως πάσχετε από κοιλιοκάκκη;
Η κοιλιοκάκη (Coeliac ή Celiac Disease) είναι μια συχνή αυτοάνοση πάθηση, που συνδέεται με τη γλουτένη, την πρωτεΐνη που βρίσκεται σε δημητριακά, όπως το σιτάρι, το κριθάρι και η σίκαλη.
Το ανοσοποιητικό σύστημα του ατόμου που πάσχει από κοιλιοκάκη αντιμετωπίζει ως απειλή για τον οργανισμό τη γλουτένη και της επιτίθεται, προκαλώντας βλάβη στην επένδυση του λεπτού εντέρου και διαταράσσοντας την διαδικασία της φυσιολογικής πέψης και απορρόφησης θρεπτικών συστατικών από τις τροφές.
Το άτομο που πάσχει από κοιλιοκάκη μπορεί να εμφανίσει συμπτώματα, όπως φούσκωμα, κοιλιακό άλγος, ναυτία, διάρροια ή και δυσκοιλιότητα, αλλά και ακούσια απώλεια βάρους. Ακόμη συνδέεται και με έλλειψη βιταμινών και σιδήρου, οστεοπόρωση, δυσκολίες στη σύλληψη.
Η κοιλιοκάκη εμφανίζεται σε περίπου 1 στους 100 ανθρώπους. Βάσει αυτού, υπολογίζεται ότι 100 χιλιάδες άτομα πάσχουν από κοιλιοκάκη στην Ελλάδα. Ωστόσο, η συντριπτική πλειονότητα αυτών εκτιμάται ότι παραμένουν αδιάγνωστοι, αυξάνοντας τον κίνδυνο η χρόνια δυσλειτουργία του εντέρου να οδηγήσει σε σοβαρότερα προβλήματα υγείας.
Η μόνη γνωστή και αποτελεσματική θεραπεία για την κοιλιοκάκη είναι η διακοπή της κατανάλωσης τροφών που περιέχουν γλουτένη. Συμπληρωματικές θεραπείες μπορούν να χρησιμοποιηθούν μόνο για την αντιμετώπιση των σοβαρότερων συμπτωμάτων της, ειδικά όταν αυτά χρονίζουν (αναιμία, οστεοπόρωση κλπ).
«Μήπως φταίει η γλουτένη;»
Αν και η κοιλιοκάκη απασχολεί σημαντικό μέρος του πληθυσμού, τα ηπιότερα συμπτώματα ή τα κοινά συμπτώματα που συχνά αποδίδονται σε άλλες παθήσεις, καθώς και γενικότερη έλλειψη πληροφόρησης γύρω από τη νόσο και τις επιπτώσεις, έχουν αφήσει ένα σημαντικό κενό.
Η καμπάνια ενημέρωσης για τη νόσο με τίτλο: «Μήπως φταίει η γλουτένη;» , από την Dr. Schär και την Green Bay & Co, επίσημο αντιπρόσωπο/διανομέα προϊόντων Schär έρχεται να καλύψει αυτό το κενό.
Η 360° καμπάνια υλοποιείται με μία σειρά ενεργειών που περιλαμβάνει αρθρογραφία, ενημερωτικά videos και posts στα social media, απευθύνεται σε όλες τις ηλικιακές ομάδες και έχει ως στόχο να ενημερώσει το ευρύ κοινό για την κοιλιοκάκη, τα συμπτώματα και τις συνέπειές της. Παράλληλα, επιδιώκει να αναδείξει το σημαντικό ρόλο που διαδραματίζει η σωστή διατροφή στους ασθενείς και πόσο μπορεί να βελτιώσει την καθημερινότητά τους.
Στο πλαίσιο της καμπάνιας ενημέρωσης η Dr. Schär προσφέρει ένα δωρεάν rapid celiac test, Labsystems Diagnostics Oy | Newborn Screening, Infectious Disease products (labsystemsdx.com). Έτσι, αφότου ο χρήστης συμπληρώσει το symptoms test, το τεστ συμπτωμάτων δηλαδή, στην ιστοσελίδα στη συνέχεια θα οδηγείται στο επόμενο στάδιο, στο οποίο θα μπορεί να παραγγείλει το test.
«Είμαι πολύ χαρούμενος που συμμετέχω σε αυτό το εγχείρημα για την ενημέρωση του κοινού για τη νόσο της κοιλιοκάκης. Ένας στους εκατό περίπου ανθρώπους νοσεί από κοιλιοκάκη και τα συμπτώματα μπορεί να ποικίλλουν, αλλά μπορεί και να μην εμφανιστούν και ποτέ. Για αυτό είναι πολύ σημαντικό να γνωρίζει ο κόσμος τα απλά συμπτώματα και τις ενδείξεις, ούτως ώστε να βελτιώσει την καθημερινότητά του και φυσικά να είναι υγιής», δήλωσε ο κ. Γ. Μάντζαρης, MD Γαστρεντερολόγος, Συντονιστής Διευθυντής του Γαστρεντερολογικού Τμήματος και Διευθυντής της Ιατρικής Υπηρεσίας του Νοσοκομείου «Ευαγγελισμός Πολυκλινική».
Η καμπάνια υποστηρίζεται από την ιστοσελίδα www.glutentest.gr στην οποία όσοι ολοκληρώσουν μια online αξιολόγηση συμπτωμάτων που μπορεί να παραπέμπουν σε κοιλιοκάκη και έχουν θετικές ενδείξεις, θα λάβουν ένα δωρεάν τεστ αντισωμάτων.
«Η καμπάνια για την ενημέρωση του κόσμου για τη νόσο της κοιλιοκάκης από την Dr. Schär είναι δέουσας σημασίας και είναι χαρά μου που συμμετέχω σε αυτή. Η δυσανεξία στη γλουτένη μπορεί να επηρεάσει αρνητικά σε μεγάλο βαθμό τη ζωή του ασθενή, καθώς αποτελεί συστατικό σε πολλά προϊόντα, τόσο σε τρόφιμα όσο και σε καλλυντικά, οπότε είναι και δύσκολο να την αποφύγει κάποιος», δήλωσε ο κ. Ε. Ζουμπανέας, Διαιτολόγος Διατροφολόγος, Master Practitioner in Eating Disorders & Obesity.
Η αποστολή της Dr. Schär, που απαριθμεί 100 χρόνια ιστορίας, στοχεύει εξ αρχής στη βελτίωση της ζωής ανθρώπων με ειδικές διατροφικές ανάγκες. «Η λειτουργεία της εταιρείας διέπεται από τρεις αξίες, την Υπευθυνότητα καθώς διαχειρίζεται προϊόντα ειδικής διατροφής, την Εξέλιξη βασιζόμενη στην πολύχρονη εμπειρία και την Εγγύτητα προς τους καταναλωτές. Συνοψίζοντας το όραμα είναι να είναι η πρώτη επιλογή των καταναλωτών, να βρίσκεται κοντά τους και να τους προσφέρει καινοτόμα και γευστικά προϊόντα υψηλής ποιότητας. Η Dr. Schär παραμένει μια οικογενειακή επιχείρηση με γραφεία και γραμμές παραγωγή σε 11 χώρες ενώ τα προϊόντα Schär καλύπτουν όλες τις ανάγκες των καταναλωτών με περισσότερους από 120 διαφορετικούς κωδικούς σε περισσότερες από 100 χώρες».