Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΕΟΠΥΥ, σήμερα δεύτερη ημέρα υλοποίησης του μέτρου για την παράδοση ΦΥΚ σε ασφαλισμένους που πάσχουν από σκλήρυνση κατά πλάκας, στο Κεντρικό Φαρμακείο του ΕΟΠΥΥ στο Μαρούσι, η διαδικασία ολοκληρώθηκε χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα. Μάλιστα για την ερχόμενη Δευτέρα και Τρίτη έχουν προγραμματιστεί περισσότερα ραντεβού.
Η διοίκηση του ΕΟΠΥΥ επισπεύδει τις διαδικασίες, προκειμένου τις επόμενες ημέρες να ξεκινήσει η υλοποίηση του και στη Θεσσαλονίκη, στο Φαρμακείο επί της οδού Μιχαήλ Καλού 6, καθώς και η εξυπηρέτηση παραπάνω ραντεβού ημερησίως.
«Αναφορικά με τις ουρές που παρατηρούνται το τελευταίο διήμερο στα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ για την παραλαβή των Φαρμάκων Υψηλού Κόστους, η διοίκηση του ΕΟΠΥΥ ενημερώνει ότι τα Φαρμακεία του Οργανισμού θα παραμείνουν ανοιχτά, ακόμα και με προσωπικό ασφαλείας αν αυτό κριθεί απαραίτητο», αναφέρει η ανακοίνωση.
Στα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ Αττικής μόνο χθες Πέμπτη εκτελέστηκαν πάνω από 4.500 συνταγές, αριθμός ιδιαίτερα αυξημένος σε σχέση με τις προηγούμενες ημέρες. Η μεγάλη προσέλευση αλλά και το γεγονός ότι οι ασφαλισμένοι μπαίνουν μέσα στα φαρμακεία μόνο όταν εξυπηρετούνται, για την προστασία τους από την μετάδοση του SARS-CoV-2, δημιουργεί στους χώρους εκτός των φαρμακείων τις ουρές που παρατηρούνται. Μάλιστα κάθε ένας από τους ασφαλισμένους προσκομίζει 3 συνταγές, αφού επιτρέπεται η εκτέλεση 3μηνων συνταγών. Η αναμονή τους, πάραυτα, δεν ξεπερνάει κατά μέσο όρο, τα 20 λεπτά.
«Στόχος μας είναι η καλύτερη εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων και η προστασία τους. Αυτός είναι και ο λόγος που δώσαμε το πράσινο φως, για την εκτέλεση των 3μηνιαίων συνταγών, ώστε οι ασφαλισμένοι μας να μην ταλαιπωρούνται κάθε μήνα για να έρθουν στα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ. Στο πλαίσιο αυτό σύντομα θα επεκτείνουμε το μέτρο των ραντεβού και σε άλλα φαρμακεία», δήλωσε ο Πρόεδρος του ΕΟΠΥΥ Β. Πλαγιανάκος.
Η διαδικασία
Ο ΕΟΠΥΥ έχει θέσει σε πιλοτική λειτουργία την υπηρεσία «Ραντεβού για παραλαβή Φαρμάκων Υψηλού Κόστους». Η υπηρεσία προς το παρόν είναι διαθέσιμη μόνο για φάρμακα που αφορούν την σκλήρυνση κατά πλάκας. Ασθενείς που πάσχουν από σκλήρυνση κατά πλάκας, και έχουν στην διάθεσή τους ηλεκτρονική συνταγή σε ισχύ, έχουν την δυνατότητα να εξυπηρετηθούν –αρχικά- από το κεντρικό φαρμακείο του ΕΟΠΥΥ στην οδό Απ. Παύλου 12, στο Μαρούσι, χωρίς αναμονή. Ειδικότερα οι ασθενείς θα μπορούν επιλέγουν συγκεκριμένη ημέρα και ώρα προσέλευσης ηλεκτρονικά μέσω της ιστοσελίδας του ΕΟΠΥΥ (www.eopyy.gov.gr και http://fykrandevou.eopyy.gov.gr/) και την εφαρμογή «Παραλαβή Φαρμάκων Υψηλού Κόστους».
Η είσοδος στη συγκεκριμένη εφαρμογή γίνεται και με χρήση των προσωπικών κωδικών taxisnet. Οι ασφαλισμένοι μπορούν να κλείσουν ραντεβού και μέσω του Φακέλου Ασφάλισης Υγείας του ΕΟΠΥΥ (η εφαρμογή είναι διαθέσιμη στην κεντρική σελίδα του ΕΟΠΥΥ). Προγραμματισμός ραντεβού Τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσει ο ασφαλισμένος για την πραγματοποίηση των ραντεβού είναι τα εξής:
Ο χρήστης μπορεί να επιλέξει από το κεντρικό μενού, να προγραμματίσει ραντεβού για συνταγή φαρμάκου μέσα από την επιλογή «ΦΑΡΜΑΚΕΙΑ ΕΟΠΥΥ». Η σελίδα ανακατευθύνει στο πρώτο βήμα από τα τέσσερα για την οριστικοποίηση του ραντεβού.
Στο πρώτο βήμα, ο χρήστης καλείται να εισάγει τα ψηφία του αριθμού της συνταγής Όταν ο χρήστης εισάγει επιτυχώς τα ψηφία της συνταγής και επιλέξει «Αναζήτηση», τότε η εφαρμογή εμφανίζει την συνταγή την οποία πρέπει να επιλέξει. Με την επιλογή της συνταγής, ο χρήστης ανακατευθύνεται στο επόμενο βήμα, της Επιλογής «Ραντεβού».
Αφού ο χρήστης επιλέξει «Φαρμακείο Παραλαβής» και στη συνέχεια «Ημερομηνία Παραλαβής», ανοίγουν στο κάτω μέρος της οθόνης, όλα τα διαθέσιμα ραντεβού. Με την επιλογή του «Κλείστε Ραντεβού» σε κάποιες από τις διαθέσιμες επιλογές ο χρήστης ανακατευθύνεται στο τελευταίο βήμα, της εμφάνισης της σύνοψης του ραντεβού και της ολοκλήρωσης της διαδικασίας.
Με επιλογής της «ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗΣ», ο χρήστης ολοκληρώνει τη διαδικασία. Η εφαρμογή αποστέλλει ενημερωτικό e-mail στον χρήστη με αναλυτικές οδηγίες για την διεκπεραίωση του ραντεβού. Ο χρήστης έχει τη δυνατότητα να προβεί σε αλλαγή στοιχείων επικοινωνίας του επιλέγοντας από το κεντρικό μενού το «Ο Λογαριασμός μου» και στο αναδυόμενο υπό μενού να διαχειριστεί τα στοιχεία επικοινωνίας του. Με επιλογή «Επεξεργασία», εμφανίζεται αναδυόμενο παράθυρο όπου ο χρήστης μπορεί να επεξεργαστεί τα στοιχεία του.
Με επιλογή του «Αποθήκευση», ο χρήστης αποθηκεύει τα στοιχεία του. Ο χρήστης μπορεί να διαχειριστεί και τις εξουσιοδοτήσεις για την παραλαβή των φαρμάκων από την επιλογή Διαχείριση Εξουσιοδοτήσεων. Στην συγκεκριμένη σελίδα ο χρήστης μπορεί να δημιουργήσει νέα εξουσιοδότηση από την αντίστοιχη επιλογή. Η εφαρμογή ανοίγει αναδυόμενο παράθυρο με δυνατότητα εισαγωγής των απαραίτητων δεδομένων.
Με την εισαγωγή των απαραίτητων στοιχείων και επιλογή «Αποθήκευση» δημιουργείται η αντίστοιχη εγγραφή στον πίνακα. Εκεί ο χρήστης μπορεί να επεξεργαστεί εκ νέου την αποθηκευμένη εξουσιοδότηση, να την ακυρώσει ή να την εκτυπώσει. Ο χρήστης μπορεί να ελέγξει το Ιστορικό Ραντεβού/Αποστολών από την αντίστοιχη επιλογή. Η εφαρμογή ανοίγει τη σελίδα του Ιστορικού.
Τέλος, ο χρήστης έχει τη δυνατότητα να ακυρώσει τα ραντεβού που είναι σε κατάσταση «Καταχωρημένο» και επίσης μπορεί να επιλέξει να προβάλει όποιο ιστορικό επιθυμεί. Με επιλογή «Προβολή» από το εικονίδιο με το γρανάζι. Η εφαρμογή ανακατευθύνει στη σελίδα εμφάνισης του ραντεβού με συγκεντρωμένα όλα τα απαραίτητα δεδομένα.