Ο κεντρικός και απολύτως κρίσιμος ρόλος του Υπουργείου Υγείας στη διαχείριση της παρούσας έκτακτης κατάστασης, που αφορά την προστασία της δημόσιας υγείας έναντι του κορονοϊού COVID – 19 και συνεπώς η εξαιρετικά επείγουσα και επιτακτική ανάγκη λήψης μέτρων για τη διασφάλιση της ομαλής λειτουργίας της Κεντρικής Υπηρεσίας του Υπουργείου, ο Βασίλης Κικίλιας εξέδωσε απόφαση για τη λήψη έκτακτων μέτρων εργασίας.
Ειδικότερα, λοιπόν:
- Οι υπάλληλοι κάθε οργανικής μονάδας του Υπουργείου κατανέμονται σε δύο ομάδες, με ευθύνη των Προϊσταμένων των Διευθύνσεων και των Αυτοτελών Οργανικών Μονάδων και με γνώμονα την απρόσκοπτη και εύρυθμη λειτουργία της Κεντρικής Υπηρεσίας. Οι δύο αυτές ομάδες εργάζονται εκ περιτροπής σε εβδομαδιαία βάση ως εξής: η μία εξ αυτών με φυσική παρουσία στην Κεντρική Υπηρεσία και η άλλη με εξ αποστάσεως εργασία.
- Όσον αφορά στους υπαλλήλους που θα εργάζονται σε καθεστώς εξ αποστάσεως εργασίας, οι αρμόδιοι Προϊστάμενοι των Διευθύνσεων και των Αυτοτελών Οργανικών Μονάδων, μεριμνούν για τη συστηματική παρακολούθηση και την έγκαιρη εκπλήρωση του έργου τους.
- Οι υπάλληλοι υποχρεούνται να λαμβάνουν ειδική μέριμνα για την ασφάλεια και την προστασία των υπηρεσιακών και προσωπικών δεδομένων που διαχειρίζονται κατά την εκτέλεση του έργου τους.
- Εάν διαπιστωθεί κρούσμα του κορωνοϊού COVID – 19, η ομάδα των υπαλλήλων που παρέχει εργασία με φυσική παρουσία αποχωρεί άμεσα. Αφού ληφθούν τα απαραίτητα μέτρα για την απολύμανση των εγκαταστάσεων της Κεντρικής Υπηρεσίας, προσέρχεται η έτερη ομάδα υπαλλήλων και αναλαμβάνει εργασία με φυσική παρουσία, μέχρι να καταστεί εφικτή η εκ νέου εναλλαγή των ομάδων.
Σε περίπτωση αναστολής λειτουργίας της Κεντρικής Υπηρεσίας του Υπουργείου, προβλέπεται:
- Ο ορισμός προσωπικού ασφαλείας, με την παρουσία ενός Προϊσταμένου, οποιουδήποτε επιπέδου, καθώς και τουλάχιστον ενός υπαλλήλου, από τις κάτωθι Υπηρεσίες:
i) Διεύθυνση Ανθρώπινου Δυναμικού και Διοικητικής Υποστήριξης
ii) Διεύθυνση Ανθρώπινου Δυναμικού Νομικών Προσώπων
iii) Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας και Υγιεινής Περιβάλλοντος
iv) Διεύθυνση Επιχειρησιακής Ετοιμότητας Εκτάκτων Καταστάσεων Δημόσιας Υγείας
v) Διεύθυνση Οικονομικής Διαχείρισης
vi) Διεύθυνση Προϋπολογισμού και Δημοσιονομικών Αναφορών
vii) Διεύθυνση Οικονομικής Εποπτείας Φορέων Γενικής Κυβέρνησης
viii) Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών
ix) Αυτοτελής Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης
x) Γραφείο Επικοινωνίας και Ενημέρωσης
- Οι ως άνω Υπηρεσίες δύνανται να ενισχυθούν με προσωπικό άλλων Οργανικών Μονάδων της Κεντρικής Υπηρεσίας, σύμφωνα με εβδομαδιαίο πρόγραμμα το οποίο εκδίδεται από τη Διεύθυνση Ανθρώπινου Δυναμικού και Διοικητικής Υποστήριξης.
Για την εξυπηρέτησης του κοινού, διευκρινίζεται ότι οι πολίτες εξυπηρετούνται ταχυδρομικώς, τηλεφωνικώς και με ηλεκτρονικά μέσα (τηλεομοιοτυπία, ηλεκτρονικό ταχυδρομείο). «Εάν η εξυπηρέτηση των πολιτών δεν είναι εφικτό να πραγματοποιηθεί με τα προαναφερόμενα μέσα και κρίνεται απολύτως αναγκαία η φυσική τους παρουσία, τότε η προσέλευση αυτών ή των νομίμων εκπροσώπων τους πραγματοποιείται αποκλειστικά κατόπιν προγραμματισμένης συνάντησης. Η επικοινωνία για τον καθορισμό συνάντησης του ενδιαφερομένου ή του νομίμου εκπροσώπου του με την Υπηρεσία, πραγματοποιείται τηλεφωνικώς ή με την αποστολή σχετικού αιτήματος μέσω τηλεομοιοτυπίας ή μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου», σημειώνεται.