Με τη νέα διοίκηση Σωτηρίου το ΙΦΕΤ παρουσίασε τρεις βασικές αλλαγές:
Α) Ενώ έχουν αυξηθεί έως και 50% οι ποσότητες εισαγόμενων φαρμάκων προς βελτίωση της υγειονομικής κάλυψης των Ελλήνων, έχουν παράλληλα αυξηθεί και τα ταμειακά διαθέσιμα της εταιρίας σχεδόν κατά 30 %. Αυτό έγινε με τρεις κινήσεις από το 2020 και μετά. Πρώτα απ όλα κόπηκαν “μαχαίρι” οι προπληρωμές προιόντων μια πρακτική που ακολούθησε η προηγούμενη διοίκηση και οι οποίες εξυπηρετούσαν μεν τους προμηθευτές του ΙΦΕΤ αλλά εξαντλούσαν την ρευστότητα της εταιρίας. Δεύτερον, έγινε εμπεριστατωμλένη έρευνα αγοράς όχι στο ...”μιλητό” αλλά πραγματική, βάσει της οποίας μειώθηκαν οι τιμές αγοράς θεαματικά ( σε κάποιες περιπτώσεις ακόμα και πανω από 50%). Τρίτον , έγινε εξορθολογισμός των αποθεμάτων της εταιρίας με αποτέλεσμα να μην καταστρέφονται φάρμακα λόγω λήξης ( μία πληγή που επί διοίκησης του κ. Πανταζή έφτασε να κοστίσει στο ΙΦΕΤ μέχρι και 1.400.000 μέσα σε ένα χρόνο).
Β) Το δεύτερο είναι οτι άλλαξε όλο το οργανόγραμμα της εταιρίας και η μηχανοργάνωσή της. Επίσης άλλαξε όλο το ογανόγραμμα και επεβλήθησαν κανόνες λειτουργίας που αρμόζουν σε μία σύγχονη εταιρία. Οι αλλαγές αυτές βρήκαν απέναντί τους όπως συνηθίζεται σε τέτοιες περιπτώσεις τους συνδικαλιστές του ΙΦΕΤ οι οποίοι και καταψήφισαν το οργανόγραμμα γιατί δεν ρωτήθηκαν. Ετσι λοιπόν αναντιώθηκαν οι συνδικαλιστές σε αλλαγές σε μία εταιρία και προκαλείται η απορία το πώς γίνεται να πρέπει ο εργοδότης να ζητά την άδεια των συνδκαλιστών για μία αναδιάρθρωση η οποία μάλιστα έγινε χωρίς καμία απόλυση. Αρωγός στις αντιδράσεις αυτές που προκάλεσαν και στάσεις εργασίας είναι και ο Πρόεδρος του Δ.Σ της εταιρίας κ. Πανταζής ο οποίος ήταν και πρώην διευθύνων Σύμβουλος διορισθείς επί της προηγούμενης κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ με τον κ. Πολάκη να τον εξυμνεί για το έργο του.
Γ) Το κύρος του ΙΦΕΤ, που είχε το όνομα του “κακοπληρωτή” αποκαταστάθηκε στην αγορά. Ο ΙΦΕΤ εμφανιζόταν επίσης να χρησιμοποιεί προμηθευτές αμφιβόλου κύρους και το κυριότερο:δεν είχε καν μητρώο προμηθευτών! Αποτέλεσμα ήταν κάποιοι να πληρώνονται στην ώρα τους ( με ποιά κριτήρια άραγε; ) και κάποιοι άλλοι να έχουν εύκολη εξασφάλιση στην αποδοχή τους ως προμηθευτές γνωρίοντας προφανώς τους κατάλληλους διαδρόμους.
Ολα αυτά είχαν το αναμενόμενο αποτέλεσμα να προκληθεί πόλεμος κατά της διοίκησης Σωτηρίου με διάφορους επί τω έργω να θέλουν την αποπομπή του αλλά και να παραγγείλουν έκθεση εσωτερικού ελεγκτή. Ο έλεγχος αυτός ήταν τόσο “εντός πλαισίου” ώστε πριν καν κοινοποιηθεί στο Δ.Σ. εμφανίστηκε πρώτα σε Μέσα Ενημέρωσης φυσικά μη φιλικά προς την κυβέρνηση ενώ στην συνέχεια ο ΣΥΡΙΖΑ κατέθεσε και ερώτηση στη Βουλή με παράλληλη προσφυγή στην εισαγγελία του Αρείου Πάγου.
Από εδώ και πέρα όμως, η συνέχεια αναμένεται συναρπαστική καθώς πέρα από τα δημοσιεύματα που φέρουν τον νέο υπουργό Υγείας Θάνο Πλεύρη να αντιτίθεται στη νέα διοίκηση ( προφανώς χρειάζονται καλύτερη πληροφόρηση) η υπόθεση είναι σε γνώση της κεντρικής κυβέρνησης η οποία και στηρίζει την προσπάθεια εξυγίανσης του Ινστιτούτου. Οι αρχές ωστόσο, πράγματι ασχολούνται και με πληροφορίες που έχουν για πρόσωπα τα οποία κινούνται πέριξ του ΙΦΕΤ και τα οποία φέρονται να έχουν στήσει εταιρίες οι οποίες συγκαταλέγονταν στους προμηθευτές του επί σειρά ετών. Παράλληλα στην αγορά ακούγονται και άλλα για εργαζόμενους με μεγάλη περιουσία , ατζέντες με πρόσωπα και νούμερα και άλλες πληροφορίες που μπορεί να προσφέρουν πολλά στις έρευνες για το τι τελικά συνέβαινε στο Ινστιτούτο.
Ολα τα παραπανω είναι σε γνώση της ηγεσίας του Υπ.Υγειας η οποία και έχει αποφασίσει για την στάση της απέναντι στον κ. Σωτηρίου ενώ τα τεκταινόμενα σε αυτή τη πολύβουη υπόθεση είναι σε γνώση στελεχών και στο μέγαρο Μαξίμου.